به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، شبکه ان بی سی،با ارائه نتایج گزارشی اعلام کرد دهها دانش آموز خارجی در اردوهای داخل امریکا از سوی والدین میزبان خود مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته اند.

در یکی از شاخص ترین نمونه ها، یکی از میزبانان این دانش آموزان، طی دو سال چهار دانش آموز خارجی را مورد سواستفاده جنسی قرار داده است. این کار او در همان مورد اول گزارش شده، با این حال به دلیل عدم رسیدگی به آن، وی به این کار ادامه داده است.

کریستوفر هربن از آلمان، در مصاحبه با این شبکه عنوان کرده است که: " این فرهنگ امریکایی است و ما باید به آن عادت کنیم. "

در همین راستا، سازمانی که این سفرها و اردوها در امریکا را ترتیب می دهد، متهم است که به منظور حفظ اعتبار خود، از افشای اطلاعات این رسوایی ها جلوگیری کرده است.

همه ساله بیش از ۲۵۰۰۰ دانش آموز از سرتاسر جهان در قالب اردوهایی به امریکا سفر می کنند، تا مدت یک سال تحصیلی در یکی از خانواده های امریکایی به عنوان مهمان زندگی کنند. این برنامه بخشی از دیپلماسی عمومی ایالات متحده است.

این سفرها با دو مشکل بزرگ روبرو است. اولا اینکه هیچ نظارتی بر نحوه میزبانی خانواده‌ها وجود ندارد و به همین جهت نمی توان از عدم وقوع این حوادثو سواستفاده جنسی اطمینان یافت، و ثانیا تحقیقات نشان داده که اکثر دانش آموزانی که مورد سو استفاده قرار گرفته اند، تقریبا بدون هیچ نوع حمایت حقوقی، به کشورشان بازگردانده شده اند.

بیش از ۸۰ موسسه در امریکا در زمینه این اردوهای دانش آموزی فعال هستند. خانواده های میزبان کمکی از جانب دولت امریکا دریافت نمی کنند، بلکه این خانواده های دانش آموزان میهمان هستند که باید تا ۱۰۰۰۰ دلار برای این اردوها بپردازند. طبق آمار درآمدی یکی از این موسسات، درآمد سالانه ای برابر ۷ میلیون دلار از همین طریق کسب کرده است.

هرچه تعداد این دانش آموزان بیشتر باشد، درآمد این موسسات هم بیشتر است، و از نظر منتقدین همین امر زمینه بروز سو استفاده را ایجاد کرده است. وابسته بودن درآمد این موسسات به تعداد دانش آموزان، موجب شده تا این موسسات به هر نحو تلاش کنند دانش‌آموزان بیشتری را وارد خانه های مختلف کنند، که هریک از این خانه ها می تواند محیطی ناامن برای دانش‌آموزان باشد.

در سال ۲۰۰۹ هم به دلیل منتشر شدن چنین گزارشاتی در زمینه سواستفاده جنسی از دانش آموزان مهمان، وزارت امور خارجه امریکا از بازرسی کل این کشور خواسته بود تا این برنامه مورد بازرسی قرار بگیرد. با این حال هنوز آمار دقیق و رسمی از تعداد موارد تجاوز و سواستفاده جنسی از دانش آموزانی که به امریکا سفر می کنند، وجود ندارد.