آغاز عملیات گشت‌زنی روسیه در منبج

یکی از مقامات پلیس نظامی روسیه می‌گوید نیروهای این کشور که به استان ادلب سوریه اعزام شده‌اند؛  عملیات گشت‌زنی در شهر منبج را آغاز کرده‌اند.  

اخبار بین‌الملل- وی در این باره گفت: مسیر گشت‌زنی در امتداد خط مقدم نیروهای مسلح سوریه و به فاصله چندین کیلومتر از روستای «قیراطه» در حاشیه رودخانه «ساجور» و نزدیک به مدخل ورودی فرات است.

به گفته این مقام آگاه، عملیات گشت‌زنی در این منطقه پیشتر با نظامیان آمریکایی بوده است که از ۱۰ روز قبل و همزمان با آغاز عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه، از آن خارج شدند.

وی همچنین از انجام عملیات گشت‌زنی در جنوب شرق قیراطه و نزدیک «قرا قوزک» واقع در ساحل سمت چپ رود فرات و مجاور با پل و جاده‌ای خبر داد که به موصل عراق می‌رسد و در ۶۰ کیلومتری جنوب شرق الرقه قرار دارد.

گفتنی است روز گذشته، «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه بر سر اجرای توافق آدنا در ارتباط با سوریه به توافق رسیده اند.

در همین ارتباط وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه و ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه توافق کرده‌اند.

به گفته لاوروف، قرار است روسیه و ترکیه گشت زنی مشترک را در عمق ۱۰ کیلومتری مرزهای ترکیه با سوریه انجام دهند.

همچنین براساس توافق آدانا (اضنه)  که مورد قبول روسیه و ترکیه واقع شده، یگان‌های کردی مدافع خلق سوریه طی ۱۵۰ ساعت آینده تمام استحکامات و مقرهای خود را تا ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه تخلیه خواهند کرد.

در عین حال وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که دو طرف اطمینان حاصل کرده اند که حضور ترکیه در شمال سوریه دائمی و همیشگی نخواهد بود.