سقوط نتانیاهو و خروج خفت‌بار وی از میدان سیاست
  رای الیوم از شکست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در تشکیل کابینه جدید و خروج خفت‌بار وی از صحنه سیاسی اسرائیل ابراز خوشحالی کرد.

اخبار بین‌الملل- روزنامه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله خود نوشت: ما در روزنامه «رای الیوم» اعتراف می‌کنیم در صدر فهرست کسانی قرار داریم که از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه جدید اسرائیل خوشحالند. رای الیوم افزود: البته خوشحالی ما به این علت نیست که حزب «آبی سفید» ژنرال‌ها به هدایت بنی گانتس را ترجیح می‌دهیم، حزبی که متاسفانه برخی از نمایندگان عرب با آن ائتلاف کرده‌اند، بلکه خوشحالی ما به این علت است که می‌خواهیم بحران سیاسی کنونی در اسرائیل برای بیشترین مدت ادامه یابد. علت دیگر خوشحالی ما این است که معتقدیم پس از سقوط نتانیاهو و خروج خفت بار وی از میدان سیاست، شاید روند عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) کند شود.

حضور نتانیاهوی نژادپرست در منصب نخست‌وزیری به مدت بیش از بیست و سه سال و حمایت نامحدود آمریکا از وی در این مدت که در زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی به اوج خود رسید، سبب شد وی برای عادی سازی روابط در خلیج فارس و ایجاد ائتلاف نظامی اسرائیلی-خلیجی به بهانه مقابله با ایران تلاش کند.

نتانیاهو همان کسی است که در همه جنگ‌هایش شکست خورد و نتوانست نیرو‌های ایرانی را از سوریه بیرون کند یا اینکه زرادخانه موشک‌های نقطه زن و پیشرفته «حزب الله» را ویران کند یا یک وجب به سوی نوار غزه پیشروی کند زیرا به شدت از عواقب آن بیمناک بود.

         بیشتر بخوانید:

  • همه چیز درباره رقیب نتانیاهو
  • نتانیاهو در باتلاق مشکلات گرفتار شده است

شاید برخی بگویند نتانیاهو که جایگاهش را به عنوان نخست‌وزیر ترک می‌کند و روانه زندان می‌شود، اتفاقی که به سبب اتهام رسمی دادستان به نتانیاهو قریب الوقوع است، توانست به مجموعه‌ای از «هدایا» از آمریکا دست یابد همانند به رسمیت شناخته شدن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر و الحاق بلندی‌های جولان اشغالی سوریه به اسرائیل. آری این درست است، اما همه این هدایا «مسموم» و غیرقانونی است به ویژه اینکه هدیه دهنده یعنی ترامپ با سرنوشت مشابهی روبه‌رو است یعنی ممکن است به اتهام فساد یا چیزی شبیه به آن عزل شود و جایگاهش را از طریق استیضاح یا شکست در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا از دست بدهد.

در ادامه گزارش رای الیوم آمده است: دوستی‌ نتانیاهو با برخی از مقامات عرب و سفر وی و برخی از وزرایش به کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس, ضربه بزرگی به مساله فلسطین وارد کرد و جنگ‌های سیاسی و تبلیغاتی ضد ملت فلسطین و محور مقاومت به راه انداخت.

سقوط نتانیاهو و خروج خفت‌بار وی از میدان سیاست

ژنرال بنی گانتس که رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه «لیبرال» را به زودی آغاز خواهد کرد، آنگونه که خود در نخستین اظهارنظر پس از مامور شدن به تشکیل کابینه اعلام کرد، دستانش و دستان همکارانش یعنی ژنرال‌های دیگر در حزب «آبی سفید», به خون ملت‌های عربی به ویژه ملت‌های فلسطین و لبنان آغشته است و در همین حال نژاد پرستی، خونریزی و تنفرش از عرب‌ها و مسلمانان کمتر از نتانیاهو نیست.

رای الیوم در پایان نوشت: بار دیگر تاکید می‌کنیم خوشحالی ما به سبب شکست نتانیاهو و پایان زندگی سیاسی وی به همان شیوه‌ای است که حیات سیاسی ایهود اولمرت پایان یافت. شاید وی نیز در همان سلولی حبس شود که اولمرت محبوس است، هرچند بدون شامپاین و سیگار‌های گران قیمتی که به آن‌ها عادت کرده است، همان شامپاین و سیگار‌هایی که به سبب سوء استفاده از مقام و موقعیت خود و نیز گفتن دروغ در دوران نخست وزیری هدیه گرفته بود.

دوستان نتانیاهو یعنی همان حکام عربی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، باید حواس خود را جمع کنند و مراقب خود باشند زیرا نوبت آن‌ها شاید با سرعتی که بیش از انتظارشان است، فرا برسد.