ترامپ یک قدم به استیضاح نزدیک‌تر شد

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) از قصد این مجلس برای رأی به تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد. 

اخبار بین الملل- پایگاه «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا گزارش داده قانونگذاران دموکرات با برگزاری این رأی به مرحله علنی تحقیقات استیضاح از ترامپ نزدیک‌تر می‌شوند. 

«جیم مک‌گاورن»، رئیس کمیته قواعد مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه گفت هفته جاری قطعنامه‌ای به منظور «اطمینان از شفافیت» و «فراهم کردن مسیری روشن» در تحقیقات استیضاح معرفی خواهد کرد.

متن قطعنامه هنوز منتشر نشده، اما مک‌گاورن قرار است آن را روز سه‌شنبه معرفی کند. 

نانسی پلوسی در نامه‌ای به نمایندگان گفته که در هفته جاری بر سر این قطعنامه رأی‌گیری خواهد شد. دستیار یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان گفت که این قطعنامه روز پنجشنبه به رأی‌ کامل گذاشته خواهد شد. 

این نخستین رأی‌گیری رسمی در خصوص روند استیضاح ترامپ، از زمان اعلام آغاز تحقیقات استیضاح توسط نانسی پلوسی در ماه گذشته است. 

دموکرات‌ها گفته‌اند که برای آغاز تحقیقات استیضاح ازترامپ نیاز به رأی‌گیری عمومی در صحن مجلس نمایندگان ندارند. کاخ سفید و نمایندگان جمهوری‌خواه، از طرف دیگر، هر گونه همکاری با این تحقیقات را به برگزاری رأی عمومی مشروط کرده‌اند. 

این خبر، گزارش ساعاتی قبل شبکه خبری بلومبرگ مبنی بر اینکه کشتن «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش از تب استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان نکاسته را تأیید می‌کند. 

بلومبرگ نوشته شواهد تاریخی نشان می‌دهند مرگ البغدادی ممکن است حمایت‌های عمومی از ترامپ را افزایش دهد، اما چنین حمایت‌هایی احتمالی عمر کوتاهی دارند.