درخواست وزارت خارجه عراق از تمامی طرف‌های خارجی

وزارت خارجه عراق امروز (شنبه) از تمامی طرف‌های خارجی خواست به ضرورت اصل احترام به حاکمیت دیگر کشور‌ها و عدم مداخله در امور داخلی عراق احترام بگذارند.

اخبار بین الملل- «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز در سخنانی گفت: با ادامه اعتراضات مردمی که مطالبه‌شان اصلاح امور است و همچنین با توجه به صدور بیانیه‌هایی از سوی کشور‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی، دولت عراق بر احترام به خواست عراقی‌ها در مطالبه حقوقشان که قانون اساسی کشور طبق ماده‌های ۳۸، ۳۹ و ۴۰ آن را تضمین کرده و حق عراقی‌ها را در انتخاب دولتشان طبق چارچوب‌های معمول در نظام دموکراتیک عراق تثبیت کرده، تأکید می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در واکنش به اقداماتی که از سوی طرف‌های خارجی در خصوص اوضاع کنونی عراق انجام شده، دولت عراق از تمامی طرف‌ها می‌خواهد به پایبندی به اصل حاکمیت دیگر کشور‌ها احترام گذاشته و در امور داخلی عراق مداخله نکنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: آنچه در سخنان مرجعیت دینی در روز جمعه اعلام شد، بر احترام به اراده عراقی‌ها در تعیین نظام سیاسی و اداری کشورشان از طریق برگزاری همه پرسی قانون اساسی و انتخابات دوره‌ای مجلس نمایندگان تأکید شد.