هشدار حزب‌الله درباره تحریف اعتراضات مردمی

سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد که مقاومت امروز به لطف دوستانی که برخی را می شناسیم و برخی را نمی‌شناسیم قدرتمندتر شده و حتی اگر دشواری‌ها زیاد باشد همچنان نقش روبه جلوی خود را ایفا می‌کند.

اخبار بین‌الملل- سید صفی‌الدین اظهار داشت که به خوبی می‌دانیم که آمریکا و درکنار آن دشمن صهیونیستی به همراه شیخ‌های خائن در حوزه خلیج‌فارس برای انتقام از مقاومت کمین کرده‌اند؛ اما باید بدانند که مقاومت بزرگتر و قدرتمند تر از توهمات و عقده‌های آنان است. وی ادامه داد: ما با فداکاری و شجاعت و تدبیر مسئولیت دفاع از کشور را داریم و در همه میادین آماده محافظت از کشور در برابر هرخطری هستیم.

وی خاطرنشان کرد که درواقع چیزی که نسبت به آن هشدار دادیم به طور علنی اتفاق افتاد. وی اشاره کرد که به معترضان گفتیم که دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارند که به دنبال باطل کردن تلاش‌های شما و سوءاستفاده از فریادهای به‌‌حقتان هستند. سید صفی‌الدین اضافه کرد که آیا امروز می‌بینید که برخی طرف‌های سیاسی به دنبال سوءاستفاده از تلاش‌های شما در راستای تحقق اهداف خودشان هستند؛ کاری که پیش از این نمی‌توانستند انجام دهند.

سیدهاشم صفی الدین در پایان با هشدار نسبت به تبدیل شدن تظاهرات‌های مردمی که در راستای مطالبه حقوقشان است به تظاهرات‌های فرقه گرایانه٬ تاکید کرد که این امر تهدیدی برای همه مطالبات به‌حق معترضان و نیز همه مردم لبنان به شمار می‌رود.

عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز به نوبه خود اظهار داشت که برخی به دنبال سوءاستفاده از این اعتراضات در راستای اهداف یا تسویه‌حساب‌های سیاسی هستند. وی ادامه داد که ما به دنبال صلح داخلی و ثبات ملی و نیز وحدت همه مولفه‌‌های کشور هستیم.

قبلان تاکید کرد که ما هرگز به سمت ایجاد آشوب فرقه‌گرایی میان مسلمان و مسیحی و یا میان شیعه و سنی کشیده نمی‌‌شویم؛ آنگونه که برخی در تلاش برای تحریک عرصه اعتراضات به این سمت و سو هستند و شعارهایی را با این مضامین بر زبان برخی افراد ناآگاه در خیابان‌‌ها جاری می‌کنند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پایان سوال کرد: چگونه است معترضانی که تا هفته قبل خواستار استعفا و سقوط دولت بودند٬ امروز خواهان بازگشت آن هستند و ما نمی‌دانیم در این دوهفته چه اتفاقاتی افتاده است؛ اما مسئولیت و وظیفه ما حمایت از ملت و کشور و نیز محافظت بر صلح داخلی کشور و تلاش برای احقاق حقوق مردم به دور از مزایده های سیاسی است.