پشیمانی شاهزاده انگلیس از دوستی با قاچاقچی جنسی کودکان

شاهزاده اندرو، فرزند ملکه الیزابت دوم، در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی برای نخستین بار اعتراف کرد که با جفری اپستین، میلیونر و قاچاقچی جنسی کودکان که رفیق دیرینه ترامپ بود، ارتباط داشته و از این کار اظهار پشیمانی کرد.

اخبار بین الملل- او در پاسخ به سوال مجری که چرا در منزل شخصی که مجرم جنسی شناخته شده مانده بود، گفت: «بار‌ها این موضوع را در ذهنم بالا و پایین کرده‌ام، اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که در آن زمان تصور می‌کردم این بهترین و شرافتمندانه‌ترین کاری است که می‌کنم».

او گفت: «اعتراف می‌کنم که احتمالا کارم را در آن زمان با شرافتمندانه بودن توجیه می‌کردم، اما این دقیقا همان چیزی است که آن موقع بود».

پسر ملکه انگلیس منکر داشتن ارتباط با «ویرجینیا گیفر» دختر ۱۷ ساله و یکی از قربانیان اپستین، شد و گفت چیزی در این خصوص به یاد نمی‌آورد. او در پاسخ به سوال مجری که پرسید نظرش درباره ارتباط با گیفر که به گفته خودش از سوی اپستین وادار به داشتن رابطه جنسی با شاهزاده انگلیسی شده بود چیست گفت «هیچ چیز به خاطر نمی‌آورد».

پس از بازداشت اپستین و پیش از مرگ مشکوک او در زندان، ویدئویی از پسر ملکه انگلیس در کنار یک دختربچه در خانه این دوست نزدیکش منتشر شد. آن دختر (گیفر) پس از سال‌ها علیه اپستین به اتهام سوءاستفاده جنسی شکایت کرده بود و می‌گفت پیش از سن قانونی مجبور شده با شاهزاده اندرو در لندن، و همچنین نیویورک و جزیره خصوصی اپستین در کرائیب رابطه غیراخلاقی برقرار کند.

مجری بی‌بی‌سی در این خصوص از شاهزاده انگلیس پرسید: به گفته این دختر وقتی که ۱۷ ساله بوده با شما در کلوپ شبانه ترامپ در لندن ناهار خورده، رقصیده و سپس مورد سوء استفاده قرار گرفته است، پاسخ شما چیست؟ اندرو در پاسخ گفت: «اصلا ملاقات با این خانم را به یاد نمی‌آورم و همچنین ملاقات با هیچ کس دیگری».

پیشتر به دنبال انتشار تصاویر این شاهزاده انگلیسی با گیفر، کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اخبار منتشر شده در این زمینه را دروغ و کذب دانسته و ادعا کرده بود اندرو، دوک یورک، از هرگونه «سوءاستفاده از هر انسانی ابراز انزجار می‌کند و هر گفته‌ای مبنی بر اینکه او در کار‌های اینچنینی حضور یا مشارکت داشته و یا از آن‌ها چشم‌پوشی کرده بسیار زشت و شنیع است».

اندرو در ادامه اذعان کرد که از ادامه دوستی با میلیونر آمریکایی پس از آنکه آشکار شد مجرم جنسی است و به قاچاق جنسی کودکان می‌پردازد پشیمان است. او گفت: «به دوستی با او ادامه دادم و این ... این ... این همان چیزی است که ... که ... که خودم را رسوا ساختم، چون این کاری نبود که یک عضو خانواده سلطنتی انجام می‌دهد. من سبب سرافکندگی خانواده سلطنتی شده‌ام».

جفری اپستین، سرمایه‌گذار آمریکایی که به قاچاق جنسی کودکان می‌پرداخت، در ماه ژوئیه سال جاری میلادی بازداشت شد و پس از محکومیت به «مرکز اصلاح متروپولیتن» (بازداشتگاه دولتی آمریکا) در نیویورک منتقل شد. یک ماه بعد، او در ۶۶ سالگی به خودکشی مشکوکی دست زد و خود را در زندان حلق‌آویز کرد. اپستین یکی از دوستان نزدیک و قدیمی ترامپ بود و پس از دستگیری‌اش تصاویر زیادی از این دو میلیونر در دهه‌های مختلف در رسانه‌ها منتشر شد.