ابراز تمایل اندونزی برای میزبانی نشست ترامپ و کیم

"جوکو جوکووی ویدودو" به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی،‌ضمن تاکید بر اهمیت صلح در شبه جزیره کره و تداوم مذاکرات آمریکا و کره شمالی، گفت که او و مردم اندونزی از برگزاری نشست سوم آمریکا و کره شمالی در جاکارتا یا بالی استقبال می کنند.

اخبار بین الملل - به گزارش یونهاپ، اندونزی با سئول و پیونگ یانگ رابطه دیپلماتیک دار د و در جایگاهی قرار دارد که می تواند میانجی بین کره و سایر کشورها شود.

علاوه بر این، اندونزی روابط مستحکم اقتصادی با کره جنوبی دارد.
انتظار می رود ویدودو در جریان سفر به کره جنوبی به منظور شرکت در نشست ویژه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا- کره، با شرکت هیوندای موتورز قرارداد امضا کند. این شرکت به دنبال ساخت کارخانه تولید خودروهای هیبریدی(سبز) و برقی در نزدیکی جاکارتا است.

ویدودو که اوایل امسال بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری اندونزی انتخاب شد، با "پرابوو سوبیانتو"، رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری از در آشتی درآمد و او را به عنوان وزیر دفاع اندونزی انتخاب کرد.

"دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون"، سران آمریکا و کره شمالی،‌ اولین بار ژوئن سال گذشته در سنگاپور دیدار کردند و بر سر خلع سلاح هسته ای کره شمالی در ازای لغو تحریم های آمریکا علیه پیونگ یانگ به توافق رسیدند، توافقی که پس از گذشت بیش از یکسال و نیم هنوز به مراحله اجرا در نیامده است.

دومین نشست ترامپ و کیم به دیدار بی نتیجه آنها در هانوی ویتنام باز می گردد که موجب توقف مذاکرات نمایندگان هسته ای آمریکا و کره شمالی شد.

کره شمالی که می گوید، جز خیانت چیز دیگری از آمریکا ندیده است، به واشنگتن هشدار داد، در صورتی که تا پایان امسال پیشنهاد جدیدی ارایه نکند، فرصت مذاکره از بین خواهد رفت.