پوتین و اردوغان ۱۸ دی‌ماه در استانبول دیدار می‌کنند

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" و "رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه، طبق برنامه ریزی انجام شده احتمالاً در تاریخ 8 ژانویه سال 2020 (18دی ماه) در استانبول با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

اخبار بین‌الملل- سخنگوی کرملین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این باره گفت: «مسلماً ما در حال فراهم سازی مقدمات دیدار روسای جمهوری دو کشور در تاریخ 8 ژانویه هستیم. موضوع اصلی مذاکرات ولادیمیر پوتین در ترکیه، افتتاح خط لوله گاز "جریان ترکیه" است که تا آن زمان کار بر روی بخش زمینی این خط لوله در خاک ترکیه برای تحقق این طرح بین المللی بزرگ و با اهمیت به اتمام خواهد رسید.»

پسکوف افزود: «می توان با اطمینان زیاد تصور کرد که رهبران دو کشور از این فرصت استفاده خواهند کرد تا گفت‌وگوهای خود درباره مسائل مهم در روابط دوجانبه را ادامه دهند. در وهله نخست این مسائل به روابط دوجانبه روسیه و ترکیه مربوط شده و جنبه چندجانبه دارد.»

به گفته وی، طرح‌های مشترک بزرگی در دستورکار قرار دارد که لازم است تا درباره آنها گفت‌وگو شده و اقدامات دو طرف هماهنگ شود.

پسکوف همچنین پیش‌بینی کرد که در این مذاکرات مسائل منطقه‌ای، از جمله در اوضاع در سوریه نیز مورد بررسی طرفین قرار بگیرد.

سخنگوی کرملین یادآور شد که البته هنوز زمان باقیست تا جزئیات بیشتر مذاکرات استانبول از سوی مقامات دو کشور مورد توافق قطعی قرار بگیرد.

پیش از این رجب طیب اردوغان اعلام کرده بود که راه اندازی خط لوله گاز "جریان ترکیه" برای تاریخ 8 ژانویه (18دی ماه) تعیین شده است.