انتقال کودکان داعشی در سوریه به پایگاه‌های آموزشی قسد

برخی منابع امدادگر و کادر درمانی در استان حسکه مدعی شدند: نیروهای قسد با همکاری نیروهای آمریکایی بیش از ۱۰۰ کودک ۱۲ تا ۱۴ ساله متعلق به داعشی‌های کشته‌شده در سوریه را به همراه تعدادی از کودکان دیگر گروه‌های تروریستی و مادران خارجی آن‌ها از اردوگاه الهول به اردوگاه روستای تل‌اسود در حومه استان حسکه منتقل کردند.

اخبار بین‌الملل- تعداد ساکنان اردوگاه تل‌اسود، واقع در ورودی شهر المالکیه در حومه شمال شرقی حسکه به حدود ۱۸۰۰ زن و کودک می‌رسد. برخی منابع امدادی نسبت به اینکه نیروهای قسد این کودکان را به پایگاه‌های خود در حومه شمال شرقی شهر المالکیه منتقل کرده و پس از آموزش‌های نظامی از آن‌ها در عملیات‌های خود استفاده کند، ابراز نگرانی کردند.

برخی منابع محلی در حومه حسکه نیز گفتند، نیروهای قسد تلاش می‌کنند کودکان داعشی‌ ها را جمع‌آوری کرده و با هدف ادغامشان به نیروهای خود، آن‌ها را به پایگاه‌ها و مراکز نظامی ویژه خود منتقل کنند.

از سوی دیگر اردوگاه الهول واقع در جنوب شرق حسکه که در کنترل نیروهای آمریکایی و نیروهای قسد قرار دارد، تقریبا هر روز شاهد قتل‌هایی است. برخی منابع در داخل این اردوگاه فاش کردند، جسد یک زن ترکستانی سی ساله که خفه شده بود، ظهر یکشنبه در داخل این اردوگاه کشف شد. چند روز قبل نیز یک زن ترکستانی دیگر پس از ضرب و شتم کشته شد. علاوه بر این، یک جوان ۲۳ ساله سوری از سوی گروهی ناشناس ۳۸ مرتبه ضربه چاقو خورد و همچنان در وضعیت بسیار بدی در یکی از بیمارستان‌های حسکه به سر می‌برد. یک پناهجوی عراقی نیز با ضربات یک چکش آهنی در این اردوگاه کشته شد.

اردوگاه الهول در دو ماه گذشته شاهد قتل تعدادی از زنان است اما مشخص نیست چه کسی پشت این قتل‌هاست. تعداد کل ساکنان اردوگاه الهول بیش از ۷۰ هزار تن است که حدود ۱۰ هزار تن از آن‌ها را زنان اتباع کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند. بیشتر ساکنان این اردوگاه اتباع سوری از جمله آوارگان این کشور و خانواده‌های داعشی‌ها هستند که از این تعداد حدود ۳۵۰۰ کودک بدون گواهی تولد هستند.