سیدنی در حصار دودهای سمی +تصاویر

دودی غلیظ سمی که به علت آتش‌سوزی در جنگل‌های شرق استرالیا به وجود آمده است روز سه‌شنبه شرق این کشور و به ویژه شهر سیدنی فرا گرفت.

اخبار بین‌الملل- این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود آتش سوزی این جنگل‌ها به علت شرایط آب وهوایی بسیار نامناسب تشدید شود.

دود سمی در شهر سیدنی، که پرجمعیت‌ترین شهر استرالیاست، سبب به صدا درآمدن حسگر‌های دود و در نتیجه به صدا درآمدن زنگ‌های هشدار آتش‌سوزی شده و ماموران آتش‌نشانی را مجبور کرده مدام از جایی به جای دیگر بروند.

دودی سمی سیدنی را فرا گرفت+ تصاویر

 

دودی سمی سیدنی را فرا گرفت+ تصاویر

 

برگزارکنندگان یک مسابقه قایقرانی هم به علت شرایط بسیار خطرناک برگزاری این مسابقه را متوقف کرده‌اند. به گفته سخنگوی شرکت قایقرانی سیدنی سولاس، دود ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها، به قدری در سیدنی غلیظ است که نمی‌توان چیزی دید و این خطرناک است.

بسیاری از ساکنان سیدنی به علت غلظت این دود حتی زیر ماسک احساس خفگی می‌کنند.

حرکت تعدادی از قطار‌های این شهر متوقف شده است و دانش‌آموزان در داخل ساختمان‌ها نگه داشته می‌شوند آلودگی هوا از سطح خطرناک فراتر رفته است.
 

دودی سمی سیدنی را فرا گرفت+ تصاویر

 

دود ناشی از آتش‌سوزی‌های بیش از سه ماهه جنگل‌ها که شرق استرالیا را فرا گرفته است روز سه‌شنبه بیشتر هم می‌شود. پیش‌بینی شده است روز سه‌شنبه سرعت وزش باد و دما در این مناطق افزایش یابد که این شرایط بد آب و هوایی سبب وقوع آتش‌سوزی‌هایی در حومه شهر می‌شود و خانه‌ها را به خطر می‌اندازد.