نظامی محبوب ترامپ، یک شیطان واقعی است!

براساس تصاویر ویدیویی که نیویورک تایمز به دست آورده، ادوارد گالاگر، عضو یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا، که به جرم جنایات جنگی دادگاهی شده بود، توسط دیگر همرزمانش فردی "شیطان"، "سمی و مضر" و "کسی که به راحتی می‌توانست هرکسی را بکشد" توصیف شده است.

اخبار بین الملل- پرونده گالاگر در زمان بررسی به صورت گسترده‌ مورد توجه عمومی قرار گرفت و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از وی تقدیر کرد.

پس از دادگاه، درجه نظامی گالاگر از سوی ارتش آمریکا تنزل داده شد اما این تصمیم با دخالت دونالد ترامپ لغو شد و او به درجه قبل بازگردانده شد.

پس از آن، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از برکناری بلندپایه ترین مقام غیرنظامی نیروی دریایی ارتش این کشور خبر داد.

بنابر بیانیه پنتاگون، اختلافات بر سر روند ابقای درجه گالاگر که دونالد ترامپ اخیرا او را از جرائم جنگی عفو کرده بود، به برکناری ریچارد اسپنسر، "وزیر نیروی دریایی"، منجر شد. نیروهای سه گانه ارتش آمریکا هر یک "وزیر" خاص خود را دارند که زیر نظر وزیر دفاع فعالیت می کنند.

ترامپ اخیرا نیز میزبان گالاگر و همسرش در اقامتگاه تفریحی خود در مار-ئه-لاگو بود و این سرباز ارتش را "یکی از بزرگترین جنگجویان" آمریکا خواند.

براساس تصاویر ویدیویی که در اختیار نیویورک تایمز است، سایر نظامیان یگان ویژه نیروی دریایی، شهادت و مدارک خود را در اختیار سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی (ان‌سی‌آی‌اس) قرار می‌هند.

نیویورک تایمز می‌گوید که این تصاویر به صورت عمومی تاکنون منتشر نشده است.

کریگ میلر یکی از سربازان این گروهان آلفا از یگان ویژه هفتم می‌گوید "این فرد یک شیطان واقعی است".

در یک شهادت دیگر، جاشوا ورینز، درجه‌دار ارشد این گروهان و تک‌تیرانداز، گالاگر را یک فرد "سمی و مضر" می‌خواند.

کوری اسکات، درجه‌دار ارشد دیگر این گروهان نیز می‌گوید: "می‌شود گفت که برای گالاگر خیلی ساده بود که هرکسی که تکان می‌خورد را بکشد".

گالاگر متهم به ارتکاب چندین فقره جرایم جنگی در عراق بود.

وی متهم بود که یک نوجوان را در اسارت با ضربات چاقو کشته و همچنین به صورت تصادفی اقدام به کشتن شهروندان عراقی می‌کرده که یکی از کشته‌شدگان یک دختر جوان بوده است.

در تصاویر کلاه فرمانده گروهان کاملا مشخص است که وی در سال ۲۰۱۷ به جسم نیمه جان یک جنگجو نزدیک می‌شود و سپس دوربین قطع می‌شود. سه عضو دیگر این گروهان در دادگاه شهادت داده‌اند که گالاگر این پسر نوجوان را با ضربات چاقو به گردنش می‌کشد و پس از آن با جسد این نوجوان به عنوان غنیمت رفتار می‌کند.

در عکسی که از این صحنه گرفته شده است، گالاگر به عنوان فرمانده گروهان در حال ژست گرفتن بالای سر این جسد است و سر پسربچه کشته شده را از مو در دست داشته و در دست دیگرش نیز چاقو دارد.

کریگ میلر در خصوص این صحنه به سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی گفته است که "من داشتم این صحنه را می‌دیدم و با خودم فکر کردم که این شرم‌آورترین تصویری است که در عمرم دیده‌ام".

تابستان امسال، هیات منصفه یک دادگاه نظامی او را از اتهام قتل یک عضو به اسارت گرفته شده، تبرئه کرد اما او را به خاطر عکس گرفتن با جسد این فرد مقصر شناخت.

پس از اینکه ترامپ گالاگر را عفو کرد با انتقادهایی مواجه شد و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا گفت که ترامپ با عفو این افراد از اختیارات ریاست‌جمهوری "استفاده بی‌شرمانه" کرده است.

منتقدان گفته‌اند این کار ترامپ این پیام را ارسال می‌کند که با چنین جرایمی در محیط‌های جنگی برخوردی نمی‌شود.