دفع دو حمله شبه نظامیان در ادلب توسط سربازان سوری

مرکز آشتی روسیه گفت: نیروهای طرفدار دولت سوریه در استان ادلب دو حمله شبه نظامی را در اوایل روز شنبه دفع کردند.

اخبار بین‌الملل- سرلشکر یوری بورنکوف رئیس مرکز روسیه برای آشتی احزاب مخالف در سوریه گفت:  شبه نظامیان گروه تروریستی حیات تحریر الشام با حمایت اعضای مسلح مخالف ارتش ملی سوریه ، دو حمله به مواضع نگه داشته شده در نزدیکی شهر جرجاناز از استان ادلب توسط نیروهای دولتی را انجام دادند.

وی ادامه داد: "هریک از این حملات تا 50 شبه نظامی را شامل می شد که توسط پنج یا شش کامیون وانت با اسلحه سنگین سوار بر آنها پشتیبانی می شدند."

به گفته ژنرال روسی ، یگان های توپخانه نیروهای طرفدار دولت سوریه با آتش سوزی واکنش نشان دادند ، مهاجمان را متوقف کرده و آنها را به سمت مواضع اولیه خود بازگردانید.

شبه نظامیان 30 کشته داشتند، دو مسیر وانت که در این حمله مورد استفاده قرار گرفتند از بین رفت. تلفات در بین سربازان سوریه گزارش نشده است.

ارتش روسیه همچنان وظایف خود را تحت یادداشت تفاهم روسی و ترکیه در 22 اکتبر 2019 انجام می دهد. پلیس نظامی روسیه گشت های خود را در خاک سوریه ادامه می دهد. هواپیماهای هوانوردی ارتش روسیه گشت های هوایی را در فضای هوایی این کشور انجام می دهند.

به گفته ارتش روسیه ، نقض آتش بس در منطقه تشدید ادلب همچنان گزارش شده است که 38 حمله گلوله باران در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

مرکز آشتی روسی مجدداً درخواست خود را به فرماندهان میدانی گروههای مسلح غیرقانونی برای پرهیز از تحریکات و مشارکت در حل و فصل مسالمت آمیز در مناطقی که تحت کنترل آنها هستند ، مجدداً تکرار کرد.