تحرکات زمینی‌ و هوایی ائتلاف بین‌المللی در عراق محدود شد

«عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز دوشنبه اعلام کرد که تحرکات زمینی و هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده در عراق محدود شده است و به آنها اجازه حرکت داده نمی‌شود.

اخبار بین‌الملل- سرلشکر خلف در اظهاراتی رادیویی گفت: «تحرکات زمینی و هوایی ائتلاف بین المللی را محدود کردیم و به آنها اجازه حرکت نمی‌دهیم. حملات اخیر آمریکا حماقتی است که سکوت در برابر آن ممکن نیست.»

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: «سلیمانی مهمان عراق بود و حضورش در عراق به عراق مربوط می‌شود. اجازه حمله به او وجود نداشت. آمریکایی‌ها به طور خودسرانه و بدون اطلاع فرماندهی کل نیروهای مسلح دست به این کار زدند و توجیهاتی که در این خصوص می‌آورند، غیرمنطقی است.

سرلشکر خلف با تاکید بر اینکه تلاش‌ها برای فراهم کردن ساز و کار اخراج نظامیان بیگانه از عراق گفت: «ائتلاف بین المللی برای آموزش، تسلیح و فعالیت های مستشاری در عراق می ماند و نیروهای رزمی آن اخراج خواهند شد.»

آمریکا بامداد روز جمعه طی حمله پهپادی به خودروی حامل ابومهدی المهندس ، نائب رئیس الحشد الشعبی و سردار قاسم سلیمانی ، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، دو شخصیت یاد شده را به همراه 8 نفر دیگر از همرزمانشان به شهادت رساندند.