دیدار مقامات سازمان ملل با رئیس‌جمهور لبنان

«یان کوبیچ» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان امروز به « میشل عون » رئیس‌جمهور این کشور در کاخ ریاست‌جمهوری «بعبدا» دیدار کرد.

اخبار بین الملل - بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، میشل عون در این دیدار اعلام کرد، بر روی تثبیت ثبات در لبنان و عدم تأثیر تحولات امنیتی اخیر بر وضعیت امنیتی کشور کار می‌شود و ادامه آرامش در مرزهای جنوبی لبنان (مرز با فلسطین اشغالی) و جلوگیری از تحولات منفی ضروری است.

رئیس‌جمهور لبنان ادامه داد: تماس‌ها در زمینه استحکام وضعیت سیاسی کشور از خلال تسریع در تشکیل دولت جدید با هدف تقویت وحدت ملی و قادر ساختن قوه مجریه برای انجام مأموریت‌های واگذار شده به آن ادامه دارد و لبنان برای حفظ سلامت تمام فرزندانش بدون تبعیض تلاش می‌کند.

از دیگر کسانی که امروز به عون دیدار کرد «استفان دل کول» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان «یونیفل» بود و در این دیدار نیز تحولات منطقه‌ای اخیر و وضعیت جنوب لبنان، هماهنگی ارتش لبنان و یونیفل و ماحصل نشست سه جانبه نظامی میان نمایندگان ارتش لبنان، سازمان ملل و ارتش رژیم صهیونیستی مورد رایزنی قرار گرفت.

دل کول از آرامش حاکم بر مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدورم این وضعیت مثبت به ویژه در طول «خط آبی» ادامه پیدا کند.

میشل عون هم از تلاش یونیفل برای حفظ ثبات در جنوب لبنان قدردانی و بر پایبندی لبنان به قطعنامه‌های بین‌المللی بویژه قطعنامه ۱۷۰۱ تأکید کرد.

عون سپس درباره اینکه لبنان از نتایج جانبی جنگ‌ها در منطقه غرب آسیا تأثیر بپذیرد، هشدار داد و گفت، این موضوع بر وضعیت لبنان تأثیر می‌گذارد.

سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود به مناسبت شهادت « قاسم سلیمانی » فرمانده نیروی قدس سپاه اعلام کرد، تنها قصاص عادلانه این اقدام خروج آمریکا از منطقه است. یک روزنامه لبنانی در تشریح این سخنرانی نوشت، وی نبرد پایان دادن به حضور نظامی آمریکا را کلید زد و این حضور در لبنان دیگر مشروع نیست.