درخواست وزیر یمنی برای رسیدگی فوری سازمان ملل به وضعیت یمن

«علیاء فیصل عبداللطیف» وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن از سازمان ملل درخواست کرد، فورا به وضعیت حقوق بشر در یمن رسیدگی کند.

اخبار بین الملل - علیا فیصل در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» بر اهمیت انجام یک برآورد از وضعیت انسانی در یمن تأکید کرد تا شاید جلوی وخامت بیشتر وضعیت معیشتی و انسانی در یمن گرفته شود.

وی از سازمان‌های وابسته به سازمان ملل درخواست کرد به نقش و مسؤولیت خود در قبال شهروندان یمنی در پی ادامه حملات و محاصره این کشور عمل کنند؛ حمله و محاصره‌ای که بنا به گزارش‌های خود این سازمان‌های بین‌المللی منجر به وضعیت فاجعه‌باری در یمن شده است.

علیاء فیصل در ادامه به برخی از این گزارش‌ها استناد کرد و گفت: ۸۰ درصد مردم یمن نیاز فوری به حمایت بهداشتی و غذایی دارند و سکوت در برابر این وضعیت فاجعه‌بار جایز نیست.

وی ادامه داد: تاریخ درد این مرحله از زندگی مردم یمن و موضع سازمان ملل و موسسات مربوطه به آن را ثبت خواهد کرد.

علیا فیصل در پایان تأکید کرد، یمنی‌ها بر اثر بیماری و گرسنگی در وضعیت بسیاری بدی جان می‌دهند،وضعیتی که جزئیات آن بر سازمان ملل پوشیده نیست.

عربستان سعودی و برخی کشورهای دیگر از فروردین ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن «دولت قانونی» جنگ علیه یمن را آغاز کردند و تا کنون هزاران یمنی در این جنگ کشته و زخمی شده‌اند.