راهپیمایی فردا در عراق نخستین گام مبارزه با آمریکا است

"سید یحیی الشبری" نماینده دبیرکل جنبش نجباء عراق به راهپیمایی ضد آمریکایی ملت عراق اشاره کرد و در این باره گفت: پس از حادثه به شهادت رساندن فرمانده شهید، حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس که اقدام تجاوزکارانه بسیار بزرگی بود گام های متعددی برداشتیم.

اخبار بین الملل - یکی از این گام ها فشار آوردن به دولت و پارلمان عراق در جهت اقدام قانونی برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی و بیگانه در خاک عراق بود که به لطف خدا این گام موفقیت آمیز بود و پارلمان عراق پایان دادن حضور نیروهای آمریکایی به طور خاص و تمامی نیروهای بیگانه به طور عام در خاک کشور را به تصویب رساند.

وی ادامه داد: پس از این گام و به برکت خون شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس گردان های مقاومت بار دیگر گردهم جمع شده و سران مقاومت با حضور سید مقتدی صدر جلسه ای را تشکیل دادند که در این جلسه توافقاتی صورت گرفت که یکی از آنها برگزاری راهپیمایی ضد آمریکایی گسترده و حمایت از اقدام پارلمان عراق بود.

او همچنین گفت: راهپیمایی فردا حضور نیروهای نظامی آمریکایی و عوامل داخلی آنها که به نام "جوکر" شناخته می شوند، محکوم خواهد کرد و هدف اصلی آن پشتیبانی از اقدام قانونی پارلمان عراق برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق است. همچنین راهپیمایی فردا این پیام را می رساند که مردم عراق در ابتدا دست به اعتراضات مسالمت آمیز زدند اما از چند ماه گذشته و با ورود جوکرهای آمریکایی به صحنه اعتراضات مردمی جهت این اعتراضات منحرف شده و به سمت ضربه زدن به منافع کشور و ملت عراق سوق یافته است.

سید یحیی الشبری به شدت یافتن اقدامات هنجارشکنانِ برخی افراد در شهرهای مختلف عراق اشاره کرد و توضیح داد: چند روز پیش اعلام کرده بودیم که فعالیت جوکرهای آمریکایی در مناطق مختلف شدت خواهد یافت و هدف از این فعالیت ها نیز سنگ اندازی در برابر راهپیمایی میلیونی ضد آمریکایی ملت عراق است.

نماینده دبیرکل جنبش نجباء ادامه داد: در جلسه ای که با حضور سران و فرماندهان گروه های مقاومت  تشکیل شد تصمیم بر این شد که چندین گام مهم برداشته شود و اولین آنها برگزاری راهپیمایی میلیونی خواهد بود. این راهپیمایی حامل این پیام است که حضور نیروهای آمریکایی در عراق غیر قانونی است، راهپیمایی روز جمعه نشان دهنده خواست و اراده مردم عراق و حمایت از تصمیم پارلمان عراق است وبه این ترتیب فردا با ملت آمریکا و نیروهای بیگانه مستقر در داخل خاک عراق اتمام حجت خواهد شد و پس از آن به گزینه بعدی که ابزار نظامی است روی خواهیم آورد.

وی تاکید کرد: در صورتی که آمریکایی ها تسلیم خواسته پارلمان و ملت عراق نشوند گردان های مقاومت به وظیفه خود عمل خواهد کرد و در برابر آمریکایی ها متحد هستند و دوشادوش یکدیگر می جنگند.

سید یحیی الشبری در پایان گفت: گردان های نجباء روز گذشته با صدور بیانیه ای تاکید کردند که دیدار برهم صالح رئیس جمهور عراق با دونالد ترامپ دیداری اهانت آمیز بود و رئیس جمهور عراق خود را در وضعیت ذلت باری قرار داد. او با این دیدار نشان داد که در کنار آمریکایی ها ایستاده است، نشستن در کنار ترامپ احمق نادیده گرفتن خواست پارلمان و ملت عراق و توهین به خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس و همچنین درد و رنج های ملت های عراق و ایران است.