پنتاگون برای تقویت پدافند موشکی دنبال گسترش ماهواره‌های جاسوسی است

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند وزارت دفاع این کشور در صدد است سامانه پدافند موشکی خودش در منطقه را پس از سلسله‌ حوادثی در منطقه تقویت کند.

اخبار بین الملل - پایگاه فارن‌پالیسی به حمله انجام‌شده در تاریخ 14 سپتامبر علیه تأسیسات نفت عربستان سعودی با پهپادهای کوچک و موشک‌های کروز اشاره کرده  و نوشته پدافندهای موشکی ساخت آمریکا قادر به دفع این حملات نبوده‌اند.

طبق نوشته این پایگاه خبری، این حمله آسیب‌پذیری جدی پدافند موشکی آمریکایی در برابر موشک‌های کروز را به نمایش گذاشته است، زیرا این پدافندها برای دفع موشک‌های بالستیک ساخته‌ شده‌اند و برای مقابله با موشک‌های کروز که ارتفاع کمتری دارند با مشکل مواجه هستند.

با توجه به آنکه روسیه و چین برای درگیری‌های احتمالی آینده روی موشک‌های کروز دوربرد سرمایه‌گذاری کرده‌اند، وزارت دفاع آمریکا هم اولویتش را بهبود توانایی ارتش این کشور برای رهگیری و انهدام این نوع موشک‌ها قرار داده است. به ادعای فارن‌پالیسی، در این میان ایران بدون راه انداختن سر و صدا اقدام به تقویت توانمندی‌های خودش در زمینه موشکی کرده است. 

مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند یک راه کلیدی برای مقابله با این مشکل تقویت شبکه ماهواره‌های جاسوسی پنتاگون است تا از آن طریق بتوان موشک‌های کروز، پهپادها و سلاح‌های هایپرسونیک (موشک‌هایی که پنج برابر سریع‌تر از صوت پرواز می‌کنند) را به نحو بهتری شناسایی کرد.

«جان هیتن»، معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در سال 2019 گفت: «شما نمی‌توانید با چیزی که نمی‌توانید آن را ببینید مقابله کنید.»

در راستای این هدف، «آژانس توسعه فضایی» آمریکا که به تازگی راه‌اندازی شده قصد دارد تا سال 2022 چندین ماهواره کوچک و کم‌وزن را وارد مدار زمین کند.