هاآرتص: ترامپ معامله قرن را برای نتانیاهو و گانتز جداگانه شرح می‌دهد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که قصد دارد امروز (دوشنبه) با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر حزب آبی‌وسفید در کاخ سفید دیدار کند، جزئیات طرح موسوم به «معامله قرن»‌ را برای آنها تشریح خواهد کرد.

اخبار بین الملل - به نوشته روزنامه «هاآرتص»، ترامپ ابتدا جزئیات طرح معامله قرن را برای نتانیاهو و سپس در جلسه‌ای جداگانه برای گانتز توضیح می‌دهد تا نظر هر کدام را درباره بندهای آن جویا شود و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال کند.

بر این اساس، دیدار با نتانیاهو برای یک ساعت و دیدار با گانتز برای سی تا چهل‌وپنج دقیقه برنامه‌ریزی شده است.

به نوشته هاآرتص، دیدار ترامپ با گانتز از چند لحاظ غیرعادی است. اول اینکه هیچ رئیس‌جمهور آمریکا تا کنون با یک سیاستمدار اسرائیلی که هیچ سمت رسمی دولتی ندارد، دیدار نکرده است. همچنین، این دیدار بدون دخالت یا مشارکت سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن انجام می‌شود.

گانتز علی‌رغم اینکه تا کنون با ترامپ دیداری نداشته ولی او پیشتر به عنوان وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در واشنگتن فعالیت کرده است.

بر این اساس، دولت آمریکا تلاش می‌کند برای نشست خبری ترامپ و نتانیاهو که روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و احتمالاً جزئیاتی از طرح معامله قرن در آن رونمایی شود، وزیر خارجه یک کشور عربی را نیز در آن مشارکت دهد.

به نوشته هاآرتص، در دیدارها جداگانه نتانیاهو و گانتز با ترامپ، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور، « مایک پامپئو » وزیر خارجه و «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا حضور خواهند داشت.

بر این اساس، دیدار ترامپ و نتانیاهو در زمان وقوع دو واقعه در تل‌آویو و واشنگتن رخ می‌دهد، اول اینکه همزمان جلسات دادرسی طرح استیضاح ترامپ در مجلس سنای آمریکا در حال برگزاری است، دوم رأی‌گیری در صحن پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) برای تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی درخواست مصونیت قضائی نتانیاهو.

دولت آمریکا به ریاست ترامپ بیش از دو سال است که برای اجرای طرح صلح ادعایی خود در رسانه‌ها از آن تحت عنوان معامله قرن یاد می‌شود، دست به تحرکات و اقدامات سیاسی زده است که کنفرانس اقتصادی تابستان گذشته در منامه بحرین یکی از این اقدامات بود. گفته می‌شود که هدف آمریکا از این طرح، ممانعت از تشکیل دولت فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود است.