اقدامات «رام الله» برای مقابله با «معامله قرن»

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان ابراز امیدواری کرد، در نشست امروز (شنبه) اتحادیه عرب به ریاست عراق در مصر، طرحی که فلسطین در رد «معامله قرن» ارائه کردن، تصویب شود.

اخبار بین الملل - بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، المالکی افزود، اگر این طرح با استقبال و حمایت مطلوب همراه باشد به فلسطین کمک می‌کند تا با قدرت بیشتری با طرف‌های دیگر صحبت کند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان ادامه داد، دوشنبه هفته جاری شاهد نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در قاهره خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود وزرای کشورهای اسلامی به صورت گسترده در آن شرکت کنند.

وی تصریح کرد: پس از آن راهی نشست اتحادیه آفریقا خواهیم شد و خواستار حمایت ویژه آن خواهیم شد. مصر در حال حاضر ریاست این اتحادیه را بر عهده دارد و پس از آن به آفریقای جنوبی واگذار می‌کند.

المالکی سپس گفت، تحرکات تشکیلات خودگردان شامل رجوع «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به شورای امنیت و سخنرانی در رد معامله قرن هم خواهد شد. عباس در آنجا از چشم‌انداز صلح و جایگزین معامله قرن صحبت خواهد کرد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در پایان از رجوع به اتحادیه اروپا و جنبش عدم تعهد برای کسب حمایت سخت گفت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته از طرح ادعایی خود برای صلح رونمایی کرد و فلسطین ودیگر کشورهای جهان در هفته گذشته شاهد تظاهرات گسترده در رد آن بود.