به گزارش افکار نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر از لندن، در حالی که ناتوانی دولت انگلیس در متقاعد کردن رانندگان تانکر و انصراف آنان از اعتصاب، مورد انتقاد فراوان قرار دارد، امروز فیلیپ گایز، مدیر شرکت توتال در مصاحبه ای در شهر ابردین اسکاتلند گفت تلاش برای مهار نشت گاز در سکوی این شرکت ادامه دارد اما از آنجایی که لوله دچار نشتی، در عمق چهار هزار متری بستر دریای شمال قرار دارد، دسترسی به آن زمان بر است.

نشت گاز از حوزه گازی توتال در دریای شمال، از یکشنبه آغاز شد که به علت خطر آتش سوزی، ۲۳۸ نفر از کارکنان توتال در این سکو، تخلیه شدند. به علت نشت گازی که بسیار قابل اشتعال است و در اطراف سکو پخش شده، عملیات مهار نشت لوله گاز، دشوار شده است.

رسانه های انگلیس گزارش دادند در پی اعلام تصمیم رانندگان تانکرهای سوخت رسان در انگلیس، هجوم رانندگان به جایگاه های سوخت موجب تشکیل صف های طولانی و نیز بسته شدن شماری از جایگاه های سوخت در پی فروش سوخت موجود شده است.

به گزارش بی بی سی، یکی از روش های دسترسی به لوله آسیب دیده در عمق چهار کلیومتری بستر دریای شمال، حفر چاه است که ایجاد آن ماه ها طول خواهد کشید.

شرکت نفتی شل نیز که سکویی در حوالی سکوی توتال در دریای شمال دارد، به علت نگرانی از خطرات احتمالی، کارکنانش را به مناطق دیگر منتقل کرده است.
مقامات مسوول حریمی با شعاع ۵ کیلیومتر در اطراف سکو را برای نزدیک شدن، ممنوع اعلام کرده اند که ممکن است این حریم تا ۸ کیلومتر گسترش یابد. بدین ترتیب، ماهیگیران منطقه عملا بیکار شده اند و تا تعیین تکلیف نشت گاز، قادر به کار نخواهند شد.