گفتگوی تلفنی لاوروف و چاووش‌اوغلو درباره ادلب

وزارت خارجه روسیه عصر روز دوشنبه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف » وزیر امور خارجه روسیه و «مولود چاووش‌اوغلو » وزیر امور خارجه ترکیه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

اخبار بین الملل- به نوشته پایگاه شبکه «الجزیره»، لاوروف و چاووش‌اوغلو در این تماس تلفنی تحولات کنونی در ادلب سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه روسیه در این گفت‌وگو بر ضرورت جدا کردن مخالفان سوریه از تروریست‌ها در ادلب تأکید کرد و گفت: «باید اقدامات علیه ارتش سوریه متوقف شود.»

دو طرف در این تماس تلفنی بر ضرورت پایبندی به توافق‌ها درباره ادلب نیز تاکید کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز امروز گفته بود که مسکو نگران فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه کاهش تنش در استان ادلب است.

عملیات سرنوشت‌ساز ارتش سوریه و متحدان در استان ادلب، به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه از دو ماه پیش آغاز شده است و در این میان ترکیه تلاش دارد به هر نحوی مانع پیشروی‌ها شود.

در طول دو هفته گذشته بیش از ۳۵ شهرک و روستای کوچک و بزرگ در استان ادلب به تسلط ارتش سوریه در آمده است. مهم‌ترین آن‌ها شهر «معمره النعمان» در مرکز استان ادلب به عنوان دومین شهر بزرگ این استان بود که روز چهارشنبه هفته گذشته (نهم بهمن) به طور کامل به دست ارتش سوریه افتاد.