حزب حاکم ترکیه: معامله قرن از ابتدا تا انتها طرح اشغال است

 عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در سخنانی از طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، موسوم به معامله قرن انتقاد و آن را طرح اشغال توصیف کرد.

اخبار بین الملل- او دیروز پس از نشست شورای مرکزی حزب حاکم عدالت و توسعه که به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این طرح از ابتدا تا انتها طرح اشغال است.

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه افزود: ترکیه نخستین کشوری است که به این طرح واکنش نشان داد. دبیرکل سازمان ملل آشکارا با این طرح مخالفت کرده است.

چلیک گفت: سخن ما این است که طرحی که برای (صلح در خاورمیانه) پیشنهاد می‌شود باید مطابق با تصمیمات سازمان ملل و مبتنی بر طرح دو کشور باشد. پس از ما حزب مردم اروپا نیز قاطعانه این طرح را رد کرد و اتحادیه عرب نیز تصمیمی با حسن نیت گرفت و آن را رد کرد.

او یادآور شد در طول سال‌های اخیر همواره اراضی متعلق به فلسطینی‌ها کمتر شده است.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه با اعلام اینکه «آمریکا بی‌طرفی خود را از دست داده و به خواسته فلسطینی‌ها اهمیتی نداده است» گفت: اکنون پا را از این نیز فراتر گذاشته‌اند و رفتاری نشان می‌دهند که عقل و وجدان به هیچ وجه آن را نمی‌پذیرد. آنان اراضی اشغالی را کاملا خاک اسرائیل به شمار آورده اند.

چلیک همچنین اعلام کرد: غصب اراضی فلسطینی را به هیچ وجه مشروع نمی‌دانیم.