اعتراض سوریه به حمله تروریستی به زیرساخت‌های این کشور

وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد، حمله گروه‌های تروریستی به تأسیسات اقتصادی و زیرساخت‌های سوریه باعث می‌شود که وخامت وضعیت ملت سوریه بیشتر شود.

اخبار بین الملل- در این نامه آمده است: این اقدامات تروریستی همزمان با افزایش جنایت‌های گروه‌های مسلح تروریستی علیه غیرنظامیان در حلب، ادلب، حماه و لاذقیه و هدف گرفتن محله‌های مسکونی امن با صدها خمپاره و راکت منجر به شهادت و مجروحیت دهها غیرنظامی شده و همه اینها با حمایت مستقیم دولت ترکیه صورت می‌گیرد که حمایت لجستیک از این گروه‌های مسلح دارد.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد، دمشق حق خود در دریافت غرامت از تمام کشورهایی که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند، محفوظ می‌داند.

در همین زمینه «غسان طراف» مدیر کل شرکت گاز سوریه به الوطن گفت، ایستگاه گاز «الریان» در شرق حمص با شش راکت شلیک شده از یک پهپاد هدف گرفته شده و خسارت‌های زیادی دیده است.

بر اساس این گزارش دو شرکت گاز در جنوب منطقه «الوسطی» و شرق حمص نیز با چندین خمپاره هدف گرفته شده‌اند.

«هیثم مسوکر» مدیرکل پالایشگاه حمص هم اعلام کرد، این پالایشگاه با دو راکت مورد هدف قرار گرفته و خسارت‌های زیادی دیده است.

یک منبع نظامی سوریه روز سه‌شنبه (دیروز) بر تداوم عملیات ارتش این کشور علیه عناصر تروریستی در استان «ادلب» واقع در شمال غرب سوریه تأکید کرد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که حضور «نیروهای ترکیه [در سوریه]، غیر قانونی بوده و یک اقدام خصمانه آشکار است».

وی در عین حال تأکید کرد که ارتش سوریه ، کاملا آماده است که به هرگونه حمله از سوی نیروهای ترکیه‌ای به نیروهای سوری حاضر در این منطقه پاسخ دهد.