پرواز بمب‌افکن‌های «بی- ۵۲» آمریکا نزدیک تایوان

سه فروند هواپیمای نظامی آمریکا از جمله دو بمب افکن «بی-۵۲» این کشور روز چهارشنبه در واکنش به تمرین‌های هوایی چین در روزهای گذشته نزدیک تایوان پرواز کردند.

اخبار بین الملل - به نوشته خبرگزاری «رویترز» این اقدام پس از رهگیری دو هواپیمای نظامی چین نزدیک تایوان در روزهای گذشته رخ داد.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که یک فروند هواپیمای «ام سی-۱۳۰» در جنوب تنگه تایوان همراه با دو بمب افکن بی -۵۲ در شرق این کشور  پرواز کردند.

ارتش آمریکا یک پایگاه هوایی مهم در جنوب ژاپن واقع در جزیره «اوکیناوا» نزدیک تایوان دارد. آمریکا با  آن که روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، اما بزرگترین تامین کننده تجهیزات نظامی این کشور است.

وزارت دفاع تایوان بدون ذکر جزئیات بیشتر، از رصد تحرکات نظامی اطراف خود و عدم مشاهده مورد خاصی اشاره کرد.

چند فروند هواپیمای نظامی ارتش چین یکشنبه صبح به وقت تهران با پرواز به سمت غرب اقیانوس آرام در بخش‌هایی در شرق تایوان پرواز کردند.  وزارت دفاع ملی تایوان با اعلام این خبر افزود که جنگنده‌های ارتش این کشور بلافاصله به این اقدام چینی‌ها واکنش نشان داده و هواپیماهای مذکور را رهگیری کردند.

به نوشته رویترز، در حالی که چین پرواز جنگنده‌های خود را اقدامی برای محافظت از مرزهای خود برشمرده، وزارت دفاع تایوان اقدام  چین را علیه روابط مسالمت آمیز دوجانبه برشمرده است.

چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و بارها تاکید کرده که زمانی این اراضی را به خاک اصلی چین باز خواهد گرداند.