سوریه به زودی به اتحادیه عرب باز می‌گردد

«عمرو موسی» دبیرکل سابق اتحادیه عرب و وزیر خارجه مصر در دوران حسنی مبارک ، گفت خیلی زود سوریه به اتحادیه عرب باز می‌گردد.

اخبار بین الملل - عمرو موسی در حاشیه مجمع گفتگوی والدی در مسکو به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: سوریه در جایگاه یک کشور عربی در آینده خیلی نزدیک به اتحادیه عرب باز می‌گردد. او در ادامه به اهمیت کار این اتحادیه پرداخت و گفت «این اتحادیه هنوز نقش بسیار مهمی در منطقه ایفا می‌کند. علی‌رغم آنکه داریم در مورد لزوم توسعه سیستم تعامل منطقه‌ای و بین عربی جدید صحبت می‌کنیم، باید درون همین اتحادیه عرب اقدام کنیم، زیرا در حال حاضر تنها بستر گفتگو میان کشور‌های عربی همین است.»

عمرو موسی درباره نقش اتحادیه عرب در حل مشکلات منطقه‌ای گفت: «این اتحادیه می‌تواند نقش کلیدی در حل بحران‌ها را برعهده بگیرد.» او توضیح داد: «برای مثال، این (اتحادیه) می‌تواند یک واسطه مستقیم و یا شریک دیگر بازیگران اصلی خارجی که به حل بحران‌های منطقه علاقمند هستند، باشد.»

عضویت سوریه در اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ به دنبال آغاز جنگ داخلی در این کشور به تعلیق درآمد. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد اکنون که دمشق کنترل بخش اعظمی از سوریه را برعهده گرفته است بسیاری از کشور‌های آماده از سرگیری روابط با دولت بشار اسد هستند.