اتحادیه اروپا از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند

سرویس امور خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بورل و المالکی روز جمعه در بروکسل در مورد روابط بین اتحادیه اروپا و تشکیلات خودگردان به تبادل نظر پرداختند و در جریان آن مسئول سیاست خارجی اروپا بر پایبندی اتحادیه اروپا برای مذاکرات در جهت رسیدن به راه حل دو دولتی تاکید کرد و از تعهد طرف فلسطینی برای ادامه مذاکرات هدفمند استقبال کرد.

اخبار بین الملل- بورل همچنین بر آمادگی اتحادیه اروپا در جهت همکاری با طرفین (رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها)، بازیگران منطقه و تمام شرکای بین المللی برای احیای یک روند سیاسی تاکید کرد که تضمین کننده حقوق مساوی طرفین و قابل پذیرش برای هر دو طرف باشد.

المالکی و بورل همچنین در خصوص اوضاع موجود فلسطینی ها به ویژه معامله قرن، انتخابات فلسطین، شرایط سیاسی و بشردوستانه فعلی در غزه گفتگو کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از رونمایی از معامله قرن ، طرح ارائه شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و گفت که اسرائیلی ها و فلسطینی ها باید مستقیما در مورد یک راه حل دو دولتی بر اساس مرزهای قبل از جنگ ۱۹۶۷ مذاکره کنند.

تشیکلات خودگردان فلسطین نیز طرح ترامپ را رد کرد و محمود عباس رئیس آن گفت که این طرح به زباله دان تاریخ انداخته خواهد شد.