رئیس دولت لیبی سکوت اتحادیه عرب را محکوم کرد

وی که دولتش مورد تایید سازمان ملل متحد است بعد از دیدار با سفرای کشورهای عربی در شورای حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای نوشت: "ناتوانی و یا بی تحرکی اتحادیه عرب برای برگزاری یک نشست اختصاصی با هدف بررسی تهاجمات ژنرال خلیفه حفر فرمانده ارتش شرق لیبی به طرابلس پایتخت لیبی به هیچ وجهه توجیه پذیر نیست و محکوم است".

اخبار بین الملل- السراج در حاشیه چهل و سومین نشست این شورا گفت: "مردم لیبی همچنان از سکوت اتحادیه عرب در برابر جنایات حفتر و نیروهایش در حمله به پایتخت یک کشور عربی در رنج بوده و به آن معترض هستند در حالی که این اتحادیه هر بار جلساتی را برگزار می کند که بسیار بسیار بی اهمیت تر از بحران لیبی هستند".

وی در این بیانیه ابراز امیدواری کرد که برخی از کشورهای عربی دوست مردم لیبی بتوانند موضع صحیحی در برابر این جنایات اتخاذ کنند و در نتیجه ثبات سیاسی و اجتماعی هر چه زودتر در این کشور بحران زده استقرار یابد و این امکان پذیر نیست مگر با همکاری و همدلی کشورهای عربی تا با هماهنگی با جامعه جهانی بتوانند حقوق مردم لیبی را تامین کنند".

نیروهای وابسته به ژنرال حفتر از فروردین گذشته به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی به طرابلس حمله کرده و چندماهی است که کشورهای تاثیرگذار در تحولات لیبی برای پایان دادن به بحران این کشور فعال شده‌اند.

قرار بود مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به بحران لیبی امروز در ژنو تحت نظارت سازمان ملل انجام شود که طرف‌های درگیر در جنگ داخلی لیبی بعد از چند دور شکست در مذاکرات صلح از جمله در روسیه و آلمان، شامگاه دوشنبه اعلام کردند که از شرکت در این مذاکرات صلح خودداری می کنند.

ابتدا اعضای پارلمان شرق لیبی در "طبرق" که در کنترل ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش شرق لیبی" قرار دارند دیروز اعلام کردند در مذاکرات صلح با سیاستمداران دولت وفاق ملی لیبی به رهبری "فائز السراج" در ژنو سوئیس حضور نخواهند یافت.

 مقامات دولت وفاق ملی لیبی نیز نیمه شب پریشب با صدور بیانیه ای اعلام کردند که تا زمان به نتیجه نرسیدن مذاکرات نظامی با هدف دستیابی به توافق آتش‌بس دائمی و بازگرداندن امنیت و ثبات به مناطق غیرنظامی در این کشور که دو دور آن تاکنون با موفقیت نسبی برگزار شده بود، در مذاکرات اصلی امروز(چهارشنبه ) که قرار  بود با ابعاد نظامی، سیاسی و اقتصادی برگزار شود، شرکت نمی کنند.