هشدار آمریکا به اتباعش در عربستان

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از اتباع خود در عربستان سعودی خواست تا در سایه مشاهده ویروس کرونا در این کشور از حضور در اماکن عمومی، مراکز خرید، سینما‌ها و هتل‌ها خودداری کنند.

اخبار بین الملل - وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود گفته که این هشدار در راستای تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر شده است. این وزارتخانه پیشتر به شهروندان خود در باره سفر به ایران، ایتالیا و مغولستان نیز هشدار داده بود.

یک مقام در وزارت بهداشت آمریکا اذعان کرد به زودی ویروس کرونا به صورت گسترده در کشور شیوع پیدا خواهد کرد و این روند غیرقابل اجتناب است.

ویروس کرونا برای نخستین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد. هر چند که چین اعلام کرده که توانسته رشد سریع این ویروس را متوقف کند، اما با اختلاف فاحشی نسبت به سایر نقاط جهان و با بیش از ۸۵ هزار مبتلا به ویروس کرونا، همچنان با این بیماری دست و پنچه نرم می‌کند. رتبه بعدی متعلق به کره‌ جنوبی است که حدود ۱۱۰۰ مبتلا به کرونا در آنجا ثبت شده است. این آمار دائما در حال تغییر است.

ویروس کرونا که از دسامبر سال ۲۰۱۹ شیوع آن از چین آغاز شد، تاکنون جان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر را گرفته و در ۵۰ کشور به آن مبتلا شده‌اند.