کرونا سلاح بیولوژیک علیه چین

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه در یک سخنرانی ملی گفت تحلیل‌های بین المللی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ویروس کرونا ممکن است با هدف جنگ بیولوژیکی علیه چین و اقتصاد این کشور ایجاد شده باشد.

اخبار بین الملل - او در این مراسم گفت: ما باید صدای خود را بالا ببریم، توجه داشته باشیم و زنگ خطر را به صدا درآوریم. امیدواریم که ویروس جدید کرونا اسلحه جنگی نباشد که علیه چین و به طور کلی علیه مردم جهان مورد استفاده قرار گرفته باشد.

مادورو با مطرح کردن این نظریه توطئه بار دیگر انگشت اتهام را به سوی اقدامات خرابکارانه غرب و آمریکا گرفت. پیش از این نیز برخی از رسانه‌های عربی از احتمال بیولوژیکی بودن این ویروس که با هدف آسیب رساندن به اقتصاد جهانی ایجاد شده خبر داده بودند.

مادورو پیش از این نظریه‌های توطئه دیگری را نیز مطرح کرده بود. او در سال ۲۰۱۳ آمریکا را عامل القاء سرطان به هوگو چاوز و ترور او متهم کرده بود. دولت او همچنین تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرد.

مقامات سازمان جهانی بهداشت معتقدند شیوع ویروس موسوم به COVID-۱۹ در یک بازار مواد غذایی در ووهان چین آغاز شد که حیوانات زنده و مرده در آن فروخته می‌شوند. طبق برخی از تئوری‌ها، این بیماری ممکن است در اصل توسط خفاش‌ها یا پانگوولین‌ها [نوعی مورچه خوار] منتقل شده باشد.

این هفته برزیل به اولین کشوری در آمریکای لاتین تبدیل شد که یک مورد COVID-۱۹ در آن شناسایی شد. مقامات بهداشتی برزیل گفته اند که مردی ۶۱ ساله که اخیراً به ایتالیا سفر کرده بود عامل انتقال این ویروس به برزیل بوده است. مکزیک نیز دو مورد ابتلا را تأیید کرده است. ونزوئلا در حال حاضر تدابیر لازم برای مقابله با این ویروس را اتخاذ کرده است.