هشدار درباره توطئه جدید آمریکا در شورای امنیت علیه عراق

«سعد الکعبی» تحلیل‌گر سیاسی عراق از توطئه آمریکا علیه عراق در شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد.

اخبار بین الملل- وی تصریح کرد: «جنین هینس پلاسخارت» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق ، وجهه عراق را در مقابل جهانیان تخریب کرد و حقیقت ماجرا را نشان نداد بلکه تنها بعد منفی را بیان کرد و از بیان بعد مثبت واقعیت اجتناب ورزید.

الکعبی توضیح داد: آمریکا در حال توطئه‌چینی علیه عراق با هدف ابقای خود برای مدتی بیشتر در این کشور و تا زمان اجرای تمام و کمال معامله قرن است. احتمالا واشنگتن سازمان ملل را مجبور خواهد کرد تا با تکیه بر گزارش پلاسخارت درباره استقرار نیروهای حافظ صلح در عراق، این کشور را بار دیگر ذیل بند هفت منشور سازمان ملل قرار دهد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که نماینده دبیرکل سازمان ملل، بدترین چهره از عراق را در شورای امنیت ترسیم کرد و این امر، درگیری‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد که قربانی آن، شهروندان عراقی خواهند بود.

ائتلاف دولت قانون عراق، نیز پیشتر درباره گزارش پلاسخارت در شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع عراق انتقاد و ابراز نارضایتی و آن را غیرمنصفانه توصیف کرده بود.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در جلسه روز چهارشنبه پیش، (۱۴ اسفند) شورای امنیت گزارش مفصلی را درباره تحولات این کشور ارائه کرد و با اشاره به پیچیده بودن  وضعیت امنیتی در خیابان‌های عراق، با بزرگنمایی شرایط حاکم بر عراق، مدعی حضور گروه‌های مسلح نامشخص با هدف به آشوب کشیدن وضعیت و آسیب رساندن به عراق شد.

در این گزارش با اشاره به انصراف محمد توفیق علاوی از تشکیل دولت جدید عراق و مهلت 15 روزه رئیس‌جمهور عراق برای معرفی نامزد جدید نخست‌وزیری،  بر ناتوانی احزاب سیاسی کشور برای توافق بر سر نامزد جدید نخست‌وزیری تاکید شده است.