کاهش نظامیان آمریکایی در کویت

واشنگتن اعلام کرد پس از بازگشت آرامش نسبی به منطقه غرب‌آسیا پس از انتقام سخت ایران و موشک‌باران پایگاه نظامی عین‌الاسد، سران پنتاگون تصمیم گرفتند تا از شمار تعداد نظامیان خود در پایگاه‌های منطقه کاهش دهند.

اخبار بین الملل- به گفته نشریه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال پنتاگون قصد دارد تا تعداد اندکی از نظامیان این کشور را از منطقه غرب آسیا خارج کند.

بر اساس این گزارش تاکنون حدود هزار نظامی تروریست آمریکایی حاضر در منطقه که در پی ترور شهید سپهبد سلیمانی و متشنج شدن اوضاع در منطقه به کویت اعزام شده بودند، طی دو هفته گذشته پایگاه کویت را ترک کردند.

مقام‌های آمریکایی این را هم گفته‌اند که احتمالا حدود ۲ هزار نظامی دیگر آمریکایی که پیشتر به کویت اعزام شده‌ بودند، طی هفته‌های آتی از منطقه خارج خواهند شد.

 این نخستین بار طی ماه‌های گذشته است که آمریکا تعداد نظامیان یک تیپ خود را کاهش می‌دهد. وال‌ استریت‌ ژورنال این تصمیم آمریکا را بیانگر این فرضیه می‌داند که آن‌ها گمان می‌کنند تنش‌ها در منطقه در حال طی کردن یک سیر نزولی است.

وال‌استریت‌ژورنال البته شیوع ویروس کرونا را هم در این تصمیم مهم ارزیابی کرده و گفته که ترس آمریکا از همه‌گیری این ویروس میان نظامیان آمریکایی حاضر در کویت در اتخاذ این تصمیم موثر بوده است.

این در حالی است که هسته‌های مقاومت در عراق تاکید کرده‌اند که به هر اقدامی کمتر از اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از عراق راضی نمی‌شوند. حزب‌الله عراق اعلام کرده مراکز نظامی آمریکا در این کشور را در تیررس خود قرار داده تا در صورت هرگونه تخطی آمریکا در منطقه آن‌ها را مورد هدف قرار دهد.