انتقاد سازمان بهداشت جهانی از روباه پیر

با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس، سازمان بهداشت جهانی از پاسخ این کشور به شیوع بیماری «کووید-۱۹» انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» طبق آخرین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا روز جمعه ۷۹۸ نفر اعلام شده است که جهش بیش از ۲۰۰ موردی ظرف ۲۴ ساعت را نشان می‌دهد.

همچنین با گزارش اولین مورد فوت در اثر کرونا در اسکاتلند، شمار کلی قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به ۱۱ نفر رسید.

در ولز نیز با اضافه شدن ۲۲ مورد جدید به مبتلایان، آمار افراد آلوده به ویروس کرونا به ۶۰ نفر رسید.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی روز شنبه رویکرد انگلیس در قبال کنترل ویروس کرونا را زیر سوال برد.

هریس در مصاحبه‌ای گفت:‌ «علم زیادی درباره این ویروس نداریم و به مدت کافی در جامعه ما حضور نداشته تا بفهمیم به‌لحاظ ایمنی‌شناختی چه تأثیراتی [بر مبتلایان] دارد».

وی افزود: «هر ویروس عملکرد متفاوتی دارد در بدن دارد و پاسخ ایمنی‌شناختی خاصی را تحریک می‌کند. می‌توانیم هر چقدر که می‌خواهیم درباره فرضیات صحبت کنیم ولی الان با وضعیتی مواجه هستیم که باید به دنبال اقدام عملی باشیم».

«پاتریک والاس» مشاور ارشد بخش علوم در دولت انگلیس در پاسخ به این سخنان گفت رویکردی که دولت اتخاذ کرده است منجر به «ایمنی جمعی در انگلیس» خواهد شد

دولت انگلیس پس از تصمیمی دیرهنگام اعلام کرد رویدادهای ورزشی و فرهنگی را لغو کرده است. از سوی دیگر انتخابات شهرداری‌ها نیز به سال آینده موکول شدند.

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه نیز هشدار داده بود که در حال حاضر اروپا کانون بیماری همه‌گیر کرونا در جهان به شمار می‌آید. همچنین تأکید کرد که اقدامات قرنطینه باید همراه با گام‌های دیگر برای مبارزه با ویروس کرونا از جمله افزایش آگاهی‌ها همراه باشد.