واکنش نظامی چین به تحرکات آمریکا

همزمان با افزایش حضور کشتی‌های جنگی آمریکا در منطقه، چین از برگزاری یک رزمایش ضد زیر دریایی در «دریای چین جنوبی» خبر داد.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه «چاینا مورنینگ پست» هواپیماهای نظامی چین روز جمعه یک رزمایش ضد زیر دریایی بر فراز دریای چین جنوبی برگزار کردند.

نیروی دریایی چین از شرکت چند جنگنده و دو فروند هواپیما تجسسی ویژه  در این رزمایش خبر داد. نیروی دریایی چین اعلام کرد که در این رزمایش هواپیماهای تجسسی چند هدف ناشناس را در منطقه عملیاتی شناسایی کردند.

این در حالی است که آمریکا هفته گذشته یک رزمایش چهار روزه در دریای چین جنوبی برگزار کرد و در آن ناو گروه «تئودرروزولت» ارتش این کشور شرکت کرد.

برخی تحلیلگران امور منطقه برگزاری رزمایش های ضد زیردریایی چین را با توجه به شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه ضروری می‌دانند.

یگان‌های دریایی و هوایی ارتش چین چندی قبل یک فروند ناوچه موشک انداز آمریکایی را از قلمروی آبی خود در دریای چین جنوبی بیرون کردند. یک فروند ناوچه موشک انداز «مک کمپل» آمریکا در روزهای گذشته وارد قلمروی دریایی چین شد و متعاقب آن یگانهای دریای و هوایی چین با شناسایی این کشتی و هشدار به آن، این ناو آمریکایی را مجبور به دور شدن از منطقه کردند. 

مقام‌های پکن پیش از این بارها به آمریکایی‌ها درباره تحرکاتشان در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان هشدار داده‌ و این مناطق را بخشی از سرزمین چین خوانده‌اند.