ترامپ برای مقابله با کرونا دست به دامن کره جنوبی شد

دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد  دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا از این کشور درخواست ارسال تجهیزات درمانی برای مبارزه با ویروس کرونا کرده است.

اخبار بین الملل- رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد در ازای دریافت تجهیزات درمانی از  کره‌جنوبی ، به شرکت‌های این کشور برای گرفتن مجوز از دولت واشنگتن کمک کند.

دفتر کاخ آبی روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در مکالمه تلفنی با ترامپ در خصوص ارسال تجهیزات درمانی گفت‌وگو کرد. این مکالمه تلفنی که ۲۳ دقیقه به طول انجامید، به درخواست فوری از سوی رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفت.

مون در این گفت‌وگو به ترامپ گفت کره‌جنوبی تا جائیکه بتواند تجهیزات درمانی در اختیار آمریکا قرار می‌دهد. ترامپ نیز گفت به تولیدکنندگان کره‌جنوبی کمک می‌کند تا برای تجهیزات خود از سازمان دارو و غذایی آمریکا مجوز بگیرند.

بنا به نوشته خبرگزاری رویترز، از آنجاییکه دو کشور اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا را در یک روز ثبت کردند، درخواست کمک آمریکا از کره‌جنوبی نشان دهنده روش‌های متفاوت این دو کشور در مواجه با شیوع ویروس کرونا است.

کره‌جنوبی پس از مشاهده اولین موارد ابتلا به کووید-۱۹ به طور گسترده‌ای آزمایش مربوط به ویروس کرونا را انجام داد و برنامه جدی را برای قرنطینه افراد مبتلا اجرا کرد.  اما عملکرد دولت ترامپ در مواجه با همه گیری ویروس کرونا با انتقادات گسترده همراه شد.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۴۳ هزار نفر فراتر رفته و همچنین ۵۷۳ نفر از بیماران تاکنون جان خود را از دست داده اند. ایالت‌های نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا بیشترین قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.

از این موارد، ۱۳ درصد نیاز به مراقبت در بیمارستان دارند و از میان حدود یک چهارم تحت مراقبت‌های ویژه هستند. تاکنون ۱۵۷ مبتلا به ویروس کرونا در ایالت نیویورک جان خود را از دست داده‌اند.