خدمتی که روسیه به آمریکا کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است، روسیه هواپیمای بزرگی که پر از تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ است به آمریکا ارسال کرده است.

اخبار بین الملل- رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری که هر روز با موضوع بحران کرونا در کاخ سفید برگزار می‌شود در خصوص ارسال کمک‌های پزشکی روسیه به آمریکا توضیح داد.

ترامپ گفت: من فکر می‌کنم سرانجام در کنترل این بحران قوی‌تر خواهیم شد. ما چیز‌های زیادی یاد گرفته ایم. باید بگویم ما روابط بسیار خوبی با کشور‌ها داریم. چین مواردی را ارسال کرده است. روسیه هواپیمای بزرگی که پر از تجهیزات و کمک‌های پزشکی بوده برای ما ارسال کرده است. کشور‌های دیگر نیز چیز‌های زیادی برای ما رسال کرده اند. من تا حدودی متعجب شده ام.

دونالد ترامپ درباره اینکه روسیه چه تجهیزاتی را برای آمریکا ارسال کرده است، توضیحی نداد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیروز در تماس تلفنی با ترامپ در خصوص کمک‌های مشترک برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت‌وگو کرد و فرصت‌های همکاری نزدیک‌تر میان دو کشور را مورد بحث قرار داد.

روسیه پیشتر کاروان کمک‌های پزشکی را به ایتالیا نیز ارسال کرده بود. این کاروان که به شهر برگامو ارسال شده است شامل کیت‌های تشخیص، ابزار‌های ضد عفونی کننده سیار و تجهیزات برای بیماران مبتلا بوده است.

شیوع ویروس کرونا در جهان از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین آغاز شد و اکنون به ۲۰۰ کشور و منطقه سرایت پیدا کرده است.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۷۸۵ هزار و ۷۷۷ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۷ هزار و ۸۱۵ نفر حان خود را از دست داده‌اند.