کمبود تجهیزات پزشکی و افزایش انتقادات از دولت انگلیس

در پی افزایش انتقاد‌ها از عملکرد دولت انگلیس در مقابله با همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ ، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور وعده داد آزمایش‌های ویژه بیشتری برای تشخیص ابتلا به کرونا انجام خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس که پس از مثبت شدن آزمایش کرونا در خود قرنطینگی به سر می‌برد، در پیامی ویدئویی اعلام کرد: ما در حال افزایش آزمایش‌ها هستیم. جانسون همچنین تاکید کرد تنها راه مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام آزمایش‌های بیشتر در این مقطع زمانی است.

وعده‌های نخست وزیر انگلیس در حالی مطرح می‌شود که یک مقام ارشد بهداشتی این کشور امروز پنجشنبه گفت: اینکه انگلیس هنوز نتوانسته آزمایش‌های کافی از مردم برای ابتلا به کرونا را انجام دهد، موجب ناامیدی همگان شده است.

این مقام بخش سلامت و درمان انگلیس می‌گوید: همه آن‌هایی که در این روند درگیر هستند، از اینکه هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه مطلوب (برای مقابله با کرونا) برسیم،  ناامید شده‌اند. 

این مقام انگلیسی همچنین درباره افزایش ۳۱ درصدی شمار تلفات ابتلا به کرونا گفت که پیش‌بینی این روند بسیار دشوار است.

بنا به گزارش رویترز، در حالیکه آلمان نزدیک به ۵۰۰ هزار آزمایش ویژه کرونا را در هفته انجام داده، اما دولت انگلیس اعلام کرد ظرفیت حداکثر ۱۳ هزار آزمایش در روز را دارد و تا اواسط ماه آوریل سعی در دو برابر کردن این ظرفیت دارد.