اهالی 2 روستا در سوریه مقابل نظامیان آمریکایی پیروز شدند

اهالی روستای «خراب عسکر» از توابع شهر «القامشلی» در استان الحسکه با پشتیبانی نیروهای ارتش سوریه مانع ورود سه دستگاه خودروی زرهی نیروهای اشغالگر آمریکایی و تعدادی از نیروهای دموکراتیک سوریه به داخل روستا شدند و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

اخبار بین الملل-نیروهای ارتش سوریه و اهالی روستای «حامو» در حومه شهر القامشلی نیز روز سه شنبه در شمال جلوی ورود یک کاروان از نظامیان تروریست آمریکایی را به روستا گرفتند و آن را به عقب‌نشینی به همان جایی که از آنجا آمده بودند، وادار کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد: «کاروانی مرکب از پنج خودروی زرهی متعلق به نیروهای آمریکایی در حال رسیدن به ایست بازرسی روستای حامو بودند که مجبور به عقب نشینی و تغییر مسیر شدند، زیرا اهالی آن روستا با تجمع در ایست بازرسی ارتش مانع ورود آنها شدند».

به گزارش سانا تجمع‌کنندگان مخالفت خود را با حضور آمریکا و هر گونه حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در خاک کشورشان اعلام کردند.

پست بازرسی ارتش و اهالی روستاهای حامو و خراب عسکر تاکنون چندین بار جلوی ورود کاروان نظامیان تروریست  آمریکایی را به این روستا گرفتند که تازه‌ترین آن مربوط به اواخر مارس گذشته است که کاروان آمریکایی را با پرتاب سنگ از این دو روستا بدرقه کردند.