اختلاف نظر درباره تعطیلی مدارس نیویورک

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک شب گذشته اعلام کرد کلاس‌های حضوری مدارس دولتی نیویورک برای بقیه سال تحصیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد. این در حالی است که به گفته آندریو کومو، فرماندار نیویورک این تصمیم هنوز نهایی نشده است.

اخبار بین المل-دی بلازیو در یک جلسه توجیهی درباره وضع بازگشایی مدارس نیویورک توضیح داد و اعلام کرد ۱۸۰۰ مدرسه دولتی این شهر که از ماه مارس فعالیت خود را آغاز کرده بودند به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند و احتمالا کلاس‌های درس برای بقیه سال تحصیلی نیز برگزار نشود.

وی به خبرنگاران گفت: می‌توانم به شما بگویم این کار درستی است و نمی‌توان کلاس‌ها را در بقیه سال تحصیلی برگزار کرد.

فرماندار نیویورک در یک کنفرانس خبری که دوساعت پس از شهردار این ایالت برگزار شد، گفت: چنین تصمیمی هنوز در مورد مدارس نیویورک اتخاذ نشده است. منطقی نیست که اقدامی انجام شود که با دیگران هماهنگ نباشد. دی بلازیو فقط می‌تواند پیشنهادهای خود را ارائه دهد. او مدارس را بسته و نمی‌تواند درباره بازگشایی آن‌ها تصمیم بگیرد.

بزرگترین منطقه تحصیلی آمریکا با یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز از ماه مارس و پس از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و تا مدتی به صورت مجازی برگزار شد. مقامات امیدوار بودند مدارس این ایالت از ۲۰ آوریل باز شود، اما به نظر می‌رسد دست کم تا ماه سپتامبر امکان برگزاری کلاس‌ها وجود نداشته باشد.

ویروس کرونا تاکنون بیش از نیم میلیون آمریکایی را مبتلا کرده و جان بیش از ۲۰ هزار نفر را که بیشتر آن‌ها در نیویورک هستند، گرفته است.