دو برابر شدن آمار مبتلایان جدید به کرونا در چین

بنا بر اعلام مقامات بهداشت چین، در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ۹۹ مورد ابتلای جدید به کرونا شناسایی شده است که این رقم در مقایسه با آمار روز پیش از آن بیش دو برابر شده است.

اخبار بین الملل-این آمار در بیش از یک ماه گذشته نیز رکوردزنی کرده است، بالاترین آمار ابتلای روزانه پیش از این مربوط به ششم ماه مارس بود. به گفته مقامات چین تمامی موارد ابتلای روز گذشته مربوط به افرادی است که خارج از این کشور آلوده شده‌اند و تنها دو نفر از آن‌ها در داخل کشور به کووید-۱۹ آلوده شده اند.

علاوه بر آن، کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد منبع خطر قابل توجه دیگر آن است که تعداد موارد ابتلای به کرونا که علامتی نداشتند در روز گذشته دو برابر شده و به ۶۳ مورد رسیده است. روز پیش از آن تنها ۳۴ نفر از مبتلایان بدون علامت بودند. این موضوع نگرانی مقامات بهداشت چین را به در پی داشته است.

آمار نشان می‌دهد شانگهای، قطب تجاری چین، در بیش از نیمی از ورود موارد ابتلا به این کشور سهیم بوده است. در این شهر در ۱۱ آوریل ۵۲ مورد ابتلا به کرونا گزارش شد که همگی اتباع چینی بودند که از خارج برگشته بودند. از میان این افراد ۵۱ نفر کسانی بودند که روز جمعه در یک پرواز از روسیه به شانگهای بازگشته بودند و نفر پنجاه و دوم تبعه چینی بود که از کانادا به کشورش بازگشته بود.

استان هیلونجیانگ در شمال شرق چین نیز روز گذشته ۲۱ مورد ابتلا به کرونا را گزارش داده است که همگی تبعه‌های چین هستند و از روسیه به این کشور سفر کرده اند.

آمار کلی ابتلا به کرونا در چین تاکنون ۸۲۰۵۲ نفر بوده است که ۳۳۳۹ نفر از آن‌ها جان باخته‌اند. ویروس جدید کرونا با نام کووید-۱۹ نخستین بار در اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین در استان هوبئی شیوع یافت.