ادامه بحران سیاسی در سرزمین‌های اشغالی

رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی با درخواست بنی گانتز، رئیس ائتلاف آبی و سفید برای تمدید مهلت تشکیل کابینه ائتلافی مخالفت کرد.

اخبار بین الملل- بنا به گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل درخواست تمدید از سوی گانتز با توجه به اتمام مهلت تشکیل کابینه ائتلافی با حزب لیکود در روز دوشنبه مطرح شد.

رئیس حزب آبی و سفید در این درخواست یادآور شد که به زمان بیشتری برای تشکیل کابینه ائتلافی نیاز دارد. گانتز در نامه‌ای خطاب به ریولین نوشت بحران سیاسی، بهداشتی و اجتماعی مرا به اتخاذ این تصمیم سوق داد که حتی به بهای سنگین سیاسی و شخصی، تمام تلاش خود را برای تشکیل کابینه با حزب لیکود انجام خواهم داد.

دفتر ریولین روز یکشنبه اعلام کرد تصمیم وی بر این قرار گرفت که ضرب الاجل تعیین شده را تمدید نکند، زیرا بنیامین نتانیاهو به او گفته است احزاب لیکود و آبی و سفید در هیچ موضوعی نزدیک به توافق نیستند.

با این حال رسانه‌های اسراییلی از تصمیم بنیامین نتانیاهو برای خروج از توافق تشکیل کابینه فراگیر خبر دادند. رسانه‌های صهیونیستی به نقل از مقامات ارشد حزب آبی- سفید اعلام کردند: نتانیاهو تصمیم گرفته از توافق تشکیل کابینه فراگیر خارج شود.

از دوم فروردین ماه امسال توافقی میان حزب لیکود و حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی امضا شد که در آن کابینه ائتلافی سه ساله با چرخش نخست‌وزیری میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر فعلی و فرمانده ستاد کل نیرو‌های جنگ رژیم صهیونیستی انجام خواهد گرفت.

قرار بود بحران سیاسی یک ساله اخیر در رژیم صهیونیستی با ائتلاف میان دو رقیب انتخاباتی، بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز و انتخاب غیرمنتظره گانتز به عنوان رییس پارلمان اسرائیل به پایان برسد.