ترامپ تمایل دارد تا تمام واحدهای تجاری مجددا فعال شوند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا رور سه‌شنبه طی سخنانی گفته که اقداماتی درباره مبارزه با شیوع گسترده کرونا در نظر گرفته شده که بزودی اعلام می‌شود.

اخبار بین الملل-ترامپ این را هم گفته که تولید واکسن ویروس کرونا شاید برای یک سال طول بکشد و اینکه آمریکا باید هر چه سریع‌تر دارویی برای بهبود حال عمومی مبتلایان به ویروس کرونا ارائه دهد.

ترامپ همچنین در رابطه با بازگشایی فعالیت تجاری در آمریکا گفت که در حال رایزنی با فرمانداران ایالت‌های مختلف آمریکاست و به‌زودی در این باره تصمیم‌گیری می‌کند. ترامپ تاکید کرده که تمایل دارد تا تمام واحدهای تجاری مجددا به فعالیت عادی خود بازگردند.

ترامپ روز دوشنبه اعلام کرده بود که بازگشایی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی از جمله مسئولیت‌های رئیس‌جمهور است و به فرمانداران ارتباطی ندارد و اینکه آن‌ها تنها پیشنهادات خود را مطرح می‌کنند.

در واکنش به سخنان ترامپ، اندریو کومو، فرماندار ایالت نیویورک روز سه‌شنبه گفت که اصلا به دستورات ترامپ درباره ایالت نیویورک توجهی ندارد.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا هم با بی‌کفایت خواندن ترامپ  تاکید کرده که آمریکا بدون داشتن برنامه‌ای برای کنترل ویروس کرونا، فعالیت‌های اقتصادی را بازگشایی نخواهد کرد.