حمایت الیزابت وارن از بایدن

الیزابت وارن، سناتور دموکرات که پیشتر از رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا کنار رفته بود، در حساب توئیتری خود به طور رسمی حمایت خود را از جو بایدن ، نامزد انتخابات ۲۰۲۰ و همچنین معاون باراک اوباما، اعلام کرد.

اخبار بین الملل- او با انتشار ویدئویی حمایت خود را از نامزد باقیمانده دموکرات‌ها در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰ نشان داد. وارن در این ویدئو گفت: «در این لحظه بحرانی، از هر زمان دیگری مهم‌تر است که رئیس‌جمهور بعدی ایمان آمریکایی‌ها را به دولت خوب و کارآمد بازگرداند و دیدم که جو بایدن به بازسازی ملت ما کمک کرد. امروز افتخار می‌کنم که از جو بایدن برای ریاست جمهوری آمریکا حمایت کنم.»

وارن حمایت خود را پس از آن منتشر کرد که پیشتر برنی سندرز، نامزد دیگر دموکرات‌ها در انتخابات و همچنین باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، نیز این هفته از بایدن حمایت کرده بودند.

باراک اوباما روز گذشته در یک پیام ویدئویی از حمایت خود از جو بایدن در مقام نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که باید در مقابل دونالد ترامپ به مبارزه بپردازد حمایت کرد.

چند روز پیش برنی سندرز اعلام کرد از ادامه رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کناره‌گیری می‌کند. این سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای از تعلیق کارزار خود برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خبر داد. او در پیامی توئیتری نوشت: «امروز من پویش انتخاباتی‌ام را متوقف کردم، اما در حالی این پویش به پایان رسیده است که مبارزه برای برقراری عدالت ادامه دارد.»

او همچنین اعلام کرد که از جو بایدن طی انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت می‌کند.

پیش از این روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از تلاش برخی دموکرات‌ها برای کناره‌گیری سندرز از رقابت‌های انتخاباتی خبر داده و اعلام کرده بودند برخی از افراد نزدیک به برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا در حال رایزنی برای انصراف او از ادامه حضور در رقابت انتخاباتی آن هم به نفع جو بایدن شدند.