درخواست عفو بین الملل برای آزادی یک زندانی سیاسی

مقامات سازمان عفو بین الملل خواهان آزادی سریع و فوری عبدالله الحامد، از زندانیان سیاسی- عقیدتی در عربستان و در زمان شیوع کرونا شدند.

اخبار بین الملل- در بیانیه‌ای که از سوی سازمان عفو بین الملل و در پایگاه اطلاع رسانی این گروه منتشر شده، آمده است: مقامات عربستان سعودی باید سریعا دکتر عبدالله الحامد، از زندانیان عقیدتی که با وجود اینکه به کما رفته و در شرایط بدی به سر می‌برد، همچنان در بازداشت است را آزاد کنند.

لین معلوف، مدیر بخش پژوهش‌های خاورمیانه سازمان عفو بین الملل در این خصوص گفت: این بسیار ظالمانه است که دکتر عبدالله الحامد با وجود آنکه در اغما است، همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

سازمان عفو بین الملل همچنین اعلام کرد: دکتر الحامد و تمامی دیگر زندانیان عقیدتی در عربستان سعودی در وهله اول، نباید در زندان بمانند. تمامی آن‌هایی که تنها به دلیل فعالیتشان برای حقوق بشر بصورتی مسالمت آمیز، زندانی شده اند باید بدون قید و شرط آزاد شوند.

عفو بین الملل در ادامه تصریح کرد: مقامات سعودی باید فورا تمامی زندانیان مسن و آن‌هایی را نیز که از شرایط دشوار بهداشتی رنج می‌برند، و نیز آن‌هایی را که در معرض خطر ویروس کووید-۱۹ قرار دارند را آزاد کنند؛ همچنانکه باید تمامی آن‌هایی که در انتظار محاکمه به سر می‌برند نیز آزاد شوند.

دکتر عبدالله حامد، از زندانیان برجسته‌ای است که در زمینه حقوق بشر فعالیت می‌کند و بخاطر همین به ۱۱ سال زندان محکوم شده است. همچنین در میان زندانیان عقیدتی که در عربستان در بازداشت به سر می‌برند، چندین زن فعال در زمینه حقوق زنان، از جمله نام «لجین الهذلول» به چشم می‌خورد.