پهپاد جنگی امارات در لیبی سرنگون شد

نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی امروز یکشنبه از سرنگونی یک فروند پهپاد اماراتی مهاجم به اهداف غیرنظامی در اطراف منطقه ابوقرین در جنوب مصراته خبر دادند. این شهر در شمال لیبی واقع شده است.

اخبار بین الملل-محمد قنونو، سخنگوی نیرو‌های دولتی این خبر را طی اطلاعیه صادره از ستاد تبلیغات «عملیات آتشفشان خشم» اعلام کرد.

قنونو افزود: پهپاد مذکور از نوع وینگ لونگ و ساخت چین و مجهز به موشک هدایت شونده بود.

قنونو افزود: پهپاد مذکور را امارات برای پشتیبانی از ژنرال حفتر شورشی و شبه نظامیان تروریست او در اختیارش گذاشته است.

نیرو‌های دولتی لیبی ، امارات عربی متحده را متهم می‌کنند که هواپیما‌های باری برای ارسال تدارکات به پایگاه‌های نظامی تحت کنترل شبه نظامیان در شرق این کشور اعزام می‌کند.

نیرو‌های دولتی عملیات نظامی را برای بازپس گرفتن ترهونه آغاز کرده اند. این منطقه اتاق عملیات مرکزی نیرو‌های حفتر در غرب لیبی و آخرین پایگاه اصلی او در اطراف طرابلس محسوب می‌شود.

شبه نظامیان حفتر طی روز‌های اخیر متحمل شکست سختی از نیرو‌های دولتی شده اند. مهمترین شکست آن‌ها از دست دادن شهر‌های ساحلی در غرب لیبی تا مرز‌های تونس است.

نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی در هفته اخیر، چند شهر و روستا از جمله شهر‌های صرمان و صبراته و تعدادی روستا در غرب طرابلس را از کنترل شبه‌نظامیان خلیفه حفتر آزاد کردند.

شبه‌نظامیان خلیفه حفتر که از سوی امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر گذشته به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.