دولت انگلیس زمان حیاتی برای مقابله با کرونا را از دست داد

روزنامه ساندی تایمز با انجام تحقیقاتی عملکرد دولت انگلیس را در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا در این کشور زیر سوال برد.

اخبار بین الملل- این روزنامه انگلیسی نوشت دولت هشدار‌های جدی از سوی متخصصان را نادیده گرفت و انگلیس پنج هفته حیاتی برای مبارزه با ویروس خطرناک کرونا را در حالی از دست داد که دولت آمادگی اندکی برای مواجهه با این همه گیری دارد.

بنا به نوشته ساندی تایمز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس زمانی در جلسه کمیته اضطراری دولت شرکت کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور از ۴۰ نفر فراتر رفته بود.

افشاگران دولتی، دانشمندان و برنامه ریزان شرایط اضطراری، دولت را متهم می‌کنند که در اواخر ژانویه و ماه فوریه هنگامی که باید ذخایر تجهیزات پزشکی فورا تامین می‌شد، نوعی خودستایی در دولت مانع این کار شد.

نخست وزیر انگلیس ۵ جلسه مهم کبرا (کمیته اضطراری) را درست در زمان شیوع فزاینده ویروس کرونا از دست داد.

ساندی تایمز بر اساس تحقیقات خود نوشت پیشرفت اندکی در زمینه تامین لوازم اضطراری از جمله ماسک و پوشش‌های محافظتی در ماه فوریه صورت گرفته است. این در حالیست که دولت انگلیس ۲۷۹ هزار مورد تجهیزات پزشکی را به چین ارسال کرده است.

آخرین آمادگی انگلیس برای مقابله با همه گیری در این کشور در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت. دولت انگلیس همچنین توصیه‌های مربوط به کمبود تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی را نادیده گرفته است.

ساندی تایمز یادآور شد آماده سازی برای اجرای برکسیت بدون توافق، باعث شد برنامه ریزی برای مقابله با یک همه گیری صورت نگیرد. انجمن معاملات حوزه بهداشت و درمان انگلیس در ماه فوریه برای تامین تجهیزات حفاظت شخصی اعلام آمادگی کرد، اما این پیشنهاد تا اول آوریل پذیرفته نشد.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در پاسخ به گزارش ساندی تایمز گفت واکنش ما نشان داد که دولت تمامی پشتیبانی لازم را برای اطمینان از اینکه همه افراد خدمات درمانی را دریافت می‌کنند، صورت داده است.

این در حالیست که انگلیس با بیش از ۱۱۴ هزار مبتلا به ویروس کرونا در جایگاه پنجم در میان کشور‌های اروپایی قرار دارد. تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.