ترکیه مقام اول شمار مبتلایان کرونا در منطقه

مقامات ترکیه دیروز یکشنبه اعلام کردند با جان باختن ۱۲۷ تن دیگر، مجموع جانباختگان بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۲۰۱۷ تن رسد.

اخبار بین الملل-از عصر روز شنبه تا پایان روز یکشنبه ۳ هزار و ۹۷۷ نفر در ترکیه به بیماری کرونا مبتلا شدند که با احتساب آن‌ها مجموع مبتلایان در این کشور به ۸۶ هزار و ۳۰۶ تن رسید.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه دیروز در بیانیه‌ای از شهروندان ترکیه‌ای خواسته بود تا دستور العمل‌ها و محدودیت‌های اعمال شده را رعایت کنند تا از افزایش شمار مبتلایان و جان‌باختگان جلوگیری و زنجیره انتقال ویروس کوچک شود.

در حال حاضر، ترکیه با بیش از ۸۶ هزار مبتلا جایگاه هفتم را در میان ده کشور اول جهان که بیشترین شمار مبتلایان کرونا را دارند، قرار گرفته است. این کشور هم اکنون از نظر شمار مبتلایان کرونا رتبه اول را در منطقه غرب آسیا به خود اختصاص داده است و در سطح جهان پس از آمریکا و اروپا، بالاتر از چین قرار دارد.

ترکیه نیز در تشخیص اپیدمی کرونا با تاخیر عمل کرد. نخستین مورد ابتلا به کرونا در ترکیه در تاریخ ۱۰ مارس گزارش شد؛ اما پیش از آن نیز شمار مبتلایان در این کشور به شدت افزایش یافته بود. به گونه‌ای که در عرض ۴۰ روز شمار مبتلایان در این کشور از ۸۶ هزار نفر فراتر رفت.

کرونا از اواخر ماه دسامبر در ووهان چین شیوع یافت و پس از آن به ۲۱۰ کشور جهان سرایت کرد. این ویروس از زمان شیوع تاکنون بیش از دو میلیون ۴۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده و بیش از ۱۶۵ قربانی گرفته است.