وضعیت زندان‌های آمریکا بحرانی است

داده‌های رسمی نشان می‌دهد بیش از دو هزار نفر از زندانیان ایالت اوهایوی آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

اخبار بین الملل- دفتر اصلاح و بازپروری ایالت اوهایو گزارش داد تنها در زندان «ماریون» این ایالت هزار و ۸۲۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بنابر این گزارش، ۷۳ درصد از کل زندانیان در ایالت اوهایو به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

همچنین نتیجه آزمایش کرونای ۱۰۹ نفر از کارکنان زندان‌های ایالت اوهایو تاکنون مثبت اعلام شده است. براساس گزارش مرکز اصلاح و بازپروری ایالت اوهایو، در مجموع دو هزار و ۴۰۰ نفر از زندانیان این ایالت در مراکز مختلف تاکنون به ویروس کرونا آلوده شده اند.

در این گزارش آمده است تعداد زندانیان مبتلا به ویروس کرونا در ایالت اوهایو ۲۱ درصد از شمار کل مبتلایان به این بیماری در این ایالت را تشکیل می‌دهد. تاکنون ۱۱ هزار و ۲۹۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت اوهایو شناسایی شد که از این تعداد دو هزار و ۵۶۵ نفر بستری و ۴۷۱ نفر جان باختند.

انجام آزمایش گسترده در سه زندان ماریون، پیکاوی و فرانکلین در ایالت اوهایو در حال انجام است که نتیجه آزمایش بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر تاکنون مثبت شده است. زندانیان مبتلا به ویروس کرونا از سایر زندانیان جدا شده‌اند.

خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بین زندانیان و کارکنان زندان‌های آمریکا از تعداد مبتلایان در خانه‌های سالمندان این کشور فراتر رفته و بازداشتگاه‌های این کشور را به بزرگترین مراکز عمومی شیوع عفونت در این کشور تبدیل کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکا، زندان ناحیه «کوک» در شیکاگو از مبتلا شدن ۳۰۴ تن از زندانیان و ۲۱۳ نفر از کارکنان خود به کرونا خبر داده است و این رقم احتمالا افزایش خواهد یافت، زیرا قرار است از چهار هزار و ۵۰۰ زندانی دیگر در این بازداشتگاه، آزمایش کرونا گرفته شود.

در ایالت نیویورک که بیشترین آسیب را بر اثر کرونا دیده است، تا تاریخ ۸ آوریل، ۲۸۸ زندانی، ۴۸۸ زندانبان و ۷۸ نفر از کادر درمانی زندان‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده اند. در زندان‌های کالیفرنیا، شمار زندانیان مبتلا به کووید ۱۹ در مدت کمتر از یک هفته، ۷ برابر افزایش یافته است و تا تاریخ ۸ آوریل، ابتلای دستکم ۲۹ زندانی و بیش از ۶۰ تن از کارکنان بازداشتگاه‌ها به کرونا تأیید شده است.

آمریکا تاکنون بیشترین خسارت جانی را در میان کشور‌های جهان از شیوع نوع جدید ویروس کرونا دیده است. در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در صدد بازگشایی پلکانی کشورش پس از وضع مقررات قرنطینه عمومی و وضع اضطراری است شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در آمریکا از مرز ۴۱ هزار نفر عبور کرد.