ترکیه در تلاش برای اعزام مزدورانش از سوریه به لیبی

مرکز دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه که وابسته به معارضان است از تلاش ترکیه برای انتقال گروه جدیدی از مزدوران تحت حمایتش از منطقه تل ابیض سوریه به ترکیه و سپس اعزام آنان به لیبی خبر داد.

اخبار بین الملل-این مرکز اعلام کرد اداره اطلاعات ترکیه از سران شبه‌نظامیان تحت حمایتش در سوریه خواست لیست عناصری که می‌خواهند به لیبی منتقل شوند را برای این اداره ارسال کنند.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه افزود: گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ترکیه لیست‌های متعددی که اسم ۲۲۰۰ عنصر مسلح از گروه‌های احرار الشرقی و جیش الشرقیه و...  بود را برای ترکیه ارسال کردند.

درحالی که چندین گروه ترویستی از ارسال عناصر خود به لیبی سرباز زده‌اند، مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه احتمال می‌دهد تعداد افراد اعزامی بیشتر از ۲۲۰۰ نفر خواهد بود.

به گفته این مرکز، ترکیه با تحت فشار قرار دادن تروریست‌ها و قطع حمایت مالی، تسلیحاتی و غذایی خود آنان را مجبور می‌کند که بپذیرند برای نبرد به لیبی بروند.

ترکیه به بهانه حمایت از دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در برابر نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر که تحت حمایت مصر و امارات متحده عربی هستند، وارد نبرد لیبی شد.