هلاکت ۷ تروریست داعشی در عراق

یک منبع امنیتی عراقی در استان دیالی واقع در شرق عراق ، گفت که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی شب گذشته (شنبه) توانستند یک مخفیگاه تروریست‌های داعش را در این استان کشف کنند.

اخبار بین الملل-این منبع امنیتی بدون ذکر نام خود، گفت که این مخفیگاه در اطراف دریاچه «حمرین» در شمال شرق دیالی کشف شد و پس از آن نیروهای امنیتی با ورود به منطقه با عناصر داعش درگیر شدند.

در جریان این درگیری هفت تروریست داعشی کشته و یک تن نیز زخمی شد که به بازداشت نیروهای امنیتی درآمد. در جریان در این درگیری‌ها دو نیروی پلیس نیز با شلیک تک تیراندازان داعش زخمی شدند.

استان دیالی در هفته گذشته بارها شاهد حملات هسته‌های باقی مانده داعش بود. رشته کوه «حمرین» که بخشی از آن در این استان واقع شده، یکی از اصلی‌ترین مخفیگاههای داعش در عراق محسوب می‌شود. رشته کوهی که تا استان صلاح‌الدین و کرکوک امتداد یافته و در استان صلاح‌الدین در یک منطقه وسیع بیابانی به پایان می‌رسد که این منطقه نیز به بیابان‌های استان نینوی متصل است و  یکی از مناطق حضور داعش محسوب می‌شود.

سخنگوی عملیات مشترک عراق روز گذشته در خصوص حملات اخیر تروریست‌های داعش گفت که آن‌ها در گروههای دو الی سه نفره به نیروهای امنیتی حمله می‌کنند که غالبا دستاوردی نیز ندارد اما تلاش دارند با اینگونه حملات چنین وانمود کنند که کماکان در عراق حضور دارند.